Heeft iemand misschien een tip wanneer er wordt gevist met veel wier.
Ik vis op een afstand van ongeveer 100 a 150 meter en mijn beetverklikkers piepen zo nu en dan door het drijvende wier. Dat is misschien nog niet het ergste, maar het is echte taaie wier die mijn lijnen (liggen zo'n 50 meter uit elkaar) naar elkaar toetrekt. Wanneer er een run komt, ligt mijn ene lijn dus vlakbij of zelfs al verwikkeld met de ander. Het is een behoorlijke afstand dus ik weet niet of het slim is om fox toplood te gebruiken. Is het misschien een juiste optie om heel hoog te gaan vissen?
Ik hoor graag van jullie.
Beetverklikkers gaan af door drijvend wier
- Davy Meulenberg
toppen de lucht in, en vooral geen toplood gebruiken, maar iets van pingpongballen of piepschuimballen op je lijn.
Wannie Wedduh?!
- Lesley van Dinter
Je zou je toppen ver onder water kunnen steken zodat het wier er over heen drijft of toppen omhoog als het wier alleen onder de kant lastig is.
Gr.
Gr.
©
-
Davy Meulenberg schreef:toppen de lucht in, en vooral geen toplood gebruiken, maar iets van pingpongballen of piepschuimballen op je lijn.
En dan drijft er geen wier in je lijn? Onzin, enige wat werkt op een rivier is je lijn tegen de bodem plakken met toplood(jes) en je toppen onder water
-
Of gaan bootvissen, toch Martijn ?
Let op slagboom !
- Davy Meulenberg
haha, idd echt een dom antwoord.
had in alle vlugte over het hoofd gezien dat het om drijvend wier ging, dan is het idd niet verstandig om polyballen op je lijn te zetten, maar idd een toplood.
excuse moi
had in alle vlugte over het hoofd gezien dat het om drijvend wier ging, dan is het idd niet verstandig om polyballen op je lijn te zetten, maar idd een toplood.
excuse moi
Wannie Wedduh?!
- leen goudappel
Het wier zal zeker nu en aanhoudend tot augustus voor ellende zorgen,zeker als het gaat zinken(Afsterven) Dan heeft een toploodje ook weinig nut.
Gewoon uit de wind/stroming gaan vissen.
Maargoed,je kan het proberen allemaal maar lang succes gegeven is het niet.
Gewoon uit de wind/stroming gaan vissen.
Maargoed,je kan het proberen allemaal maar lang succes gegeven is het niet.
.
Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
-
Bedankt voor de reacties mannen!
Ik ga eens kijken wat het beste uitkomt!
Ik ga eens kijken wat het beste uitkomt!
- Rik koster
- Contacteer:
blijft een ramp afdrijvend wier,polyballen heeft inderdaad geen nut en geeft enkel meer ellende,toplood kan maar is vaak ook weer te moeilijk om in te zetten,al helemaal als je dan vis pakt,dril maar eens een vis af in het wier met toplood/toploden.je komt muurvast te zitten !
enigste wat dan nog schort is vissen waar het wel gaat,en anders echt werken om aan je schubben te komen.dus veel opnieuw uit varen en weinig slaap maken
Succes.
enigste wat dan nog schort is vissen waar het wel gaat,en anders echt werken om aan je schubben te komen.dus veel opnieuw uit varen en weinig slaap maken

Succes.