probleem met Daiwa infinity spoel

Plaats reactie
Patrick Wassing

24-05-2011 07:31

Hallo mede karper vissers!
Ik heb even een technisch vraagje, misschien is hier iemand die me verder kan helpen???
Ben sinds vorig jaar de gelukkige eigenaar van 3 daiwa infinity 5000br molens ,heb deze aangeschaft via marktplaats.
Eind vorig jaar produceerde 1 van de molens als deze in br stand stond geen "ratel" geluid meer.
Heb toen gelijk alle 3 de molens naar daiwa laten opsturen voor een service beurt en daarna was alles weer ok.
3 weken geleden was het in eens weer akelig stil tijdens een run op 1 van m'n hengels...weer hetzelfde probleem :(

Goed lang verhaal , is er misschien iemand die weet of dit zelf te verhelpen is of moet ik hem weer opsturen??

Alvast bedankt voor de reacties!
Arjen Lans

25-05-2011 07:44

Dag Patrick,
Bekend probleem wat zich ook vaak voordeet bij de eerste Shimano USA's. Probleem zit niet in de spoel maar in een veertje dat lossschiet. In de molen, aan de achterkant zit een klein palletje wat voor het ratelende geluid zorgt. Ik ben zo'n ouderwetse sukkel die nog elke winter zijn molens helemaal uit elkaar haalt en alles naloopt en invet (waar nodig). Als er gedurende het jaar dan weer zo'n veertje is losgeschoten, dan slijp ik het v-tje in het palletje met een dremel wat verder in zodat hij beter haakt. Daarna is het opgelost. Ik heb het idee dat ze dat bij Daiwa niet doen waardoor je al snel weer met hetzelfde "probleem" zit.

Ik zet "probleem" tussen aanhalingstekens, want in feite is het helemaal geen probleem. De enige functie van het palletje met het veertje is om te zorgen dat er een ratelend geluid te horen is op het moment dat de slip lijn afgeeft. Je kunt er voor kiezen om het zo te laten, kan dus geen kwaad.

Anders inderdaad gewoon weer naar Daiwa sturen :-(

Arjen
jacco noordermeer
Contacteer:

25-05-2011 22:09

Mooi!, dan heb ik een klus voor jou komende winter :lol:
4 stuks, 1 mag na 3 jaar een kromme as te hebben gehad gelijk vervangen worden 8)
Plaats reactie