Ik heb een set van drie schitterende CJW hengels. Precies zoals ik mijn hengels wil hebben. Vol kurk, perfecte blank, afgebouwd met 11 hc ogen 13 ft. Nu ga ik deze hengels over twee weken aan een grondige test onderwerpen op een water in Frankrijk. Nu heb ik de heavy uitvoering, ik schat zo’n 2.5 ponds) en nu ben ik zeer benieuwd hoe de hengels reageren op echte dikke vissen die er op dat water veelvuldig gevangen worden. Hebben ze genoeg ruggegraat om een big te kunnen blocken. (hangt natuurlijk niet alleen van de hengel af) Nu ga ik daar vanuit, anders had ik ze natuurlijk niet gekocht. Hoofdzakelijk heb ik ze voor in Nederland maar ook in Frankrijk zullen ze dienst hebben.
Nu is mijn vraag, stel dat ik straks toch het gevoel heb iets meer ruggegraat te willen, met welke hengels hebben jullie goede ervaringen en dan de hengels met dezelfde kwaliteit, looks en eigenschappen maar dan net iets steviger. (de X-heavy variant ligt natuurlijk voor de hand…)
CJW heavy, of toch net iets anders.......?
- tino beunk
Met die 2,5 heb je meet als voldoende. Tenzij je ver moet werpen met zwaardere gewichten..
~~Dreams can be true.~~
Wat zijn echt dikke vissen en zijn die ook altijd echt rete sterk?
Op een betaalwater waar de vissen (meestal) relatief weinig hoeven te zwemmen om te kunnen vreten zullen ze al snel behoorlijke proporties aannemen. Dit wil niet zeggen dat ze ook knokken als een oude rivierbeer van het zelfde gewicht.
Ik heb verschillende CJW latten, zelfs de zwaardere varianten (Mac Brother, Falconer en NTI Q13) gaan nog lekker krom op een mooie zeelt.
Moet je werpen met pva zakken/sticks of zwaardere gewichten wegzetten dan kom je in een dikkere lijn klasse. Ik zou Cor gewoon even bellen die kan je betere uitleg geven over de blanks en de opbouw daarvan.
Op een betaalwater waar de vissen (meestal) relatief weinig hoeven te zwemmen om te kunnen vreten zullen ze al snel behoorlijke proporties aannemen. Dit wil niet zeggen dat ze ook knokken als een oude rivierbeer van het zelfde gewicht.
Ik heb verschillende CJW latten, zelfs de zwaardere varianten (Mac Brother, Falconer en NTI Q13) gaan nog lekker krom op een mooie zeelt.
Moet je werpen met pva zakken/sticks of zwaardere gewichten wegzetten dan kom je in een dikkere lijn klasse. Ik zou Cor gewoon even bellen die kan je betere uitleg geven over de blanks en de opbouw daarvan.