ikzelf ben een fanatiek karpervisser die er alles aan doet om de vis zo goed mogelijk te behandelen.
denk aan degelijk materiaal (molen MET een werkende slip), onthaakmat, emmertje water, vis zsm terug,
enz enz
verder doe ik er alles aan om de stek zo schoon en rustig mogelijk te houden.
maaaaar door de stijgende populariteit van het (karper)vissen waardoor er steeds meer "jeugdige"
(ook oudere hoor) vissers komen kom ik uit op mijn quote:
vanavond nog, terwijl ik mijn honden uitliet liep ik door t park
hier zat een koppel te vissen van rond de 15/16 jaar, 1 ving toevallig net een karper.
beetmelders op stand kuifblazen, een tent half op t wandelpad en geen onthaakmat!!!
ik kijk t eens aan, en zie vervolgens de jongens de vis gewoon op de kant leggen/gooien, vis klapperde als een malle.
vervolgens staan ze er nondeju met 2 man op te harken om die vis stil te krijgen

hebben ze de vis stil, hebben de heren wel een bewaarzak bij waar ze vervolgens de vis in zakken,
de vis was nog geen 7 kilo!!!

en nu komt t...
ik merk op een normale toon op of t toch niet beter is om voortaan een onthaakmat mee te nemen ipv een 2 persoon tent met droog weer en of t nu echt nodig is om die vis te zakken.
zegt die knaap op de meest nonchelante manier: hmm dat maak ik zelf wel uit, waar bemoei je je mee?
dit en vele zaken gebeuren en zie ik steeds meer aan de waterkant
geen onthaakmat, herrie maken midden in een woonwijk,ondeuglijk materiaal,grote bekken,stekken claimen
en ga maar door
ik krijg echt steeds minder zin om te gaan vissen

hebben hier meer visser last van of moet ik meer met oogkleppen lopen?