- bovenop een dijkje staan en een flinke karper op de korst haken. Me maatje probeerde naar beneden te gaan om te scheppen, glijd uit, pakt mijn been vast en voor dat ik het door had lagen we met zijn 2en in de plomp. Karper uiteindelijk in het net. Kut, staat de tas met alle spullen nog boven. vervolgens daar als 2 palingen omhoog gekropen. Vis onthaakt, gewogen,.....kut..nu weer naar beneden..En daar ging ik weer. Vervolgens heeft me maatje me aan me schepnetsteel weer omhoog gehesen.
Was uiteindelijk wel de moeite waard. 25ponds karper.
- savonds nog even gauw gaan voeren, dus ik naar de waterkant gelopen, stekje gezocht. Voerschepje gevuld, ik gooi, ineens een hoop gevloek uit de bosjes. Zat er al iemand te vissen, helemaal verscholen. En ik mikte net een volle schep meuk op zijn stek... 

- in je autotje rondrijden op zoek naar vis, een grote bak zien zwemmen. Over een hekje springen en dan erachter komen dat die dijk toch wel heel schuin was. resultaat: edele delen in de pindraad en vervolgens koprol van de dijk af. Gelukkig geen spullen beschadigd.(buiten mijn ego dan).
-Vorige zomer lekker met de korst gaan vissen, vis zien azen. Dus gauw door het riet die kant op geslopen, korstje erbij. Vis draait zich langzaam om en komt op zijn gemaktje aanzwemmen, terwijl ik helemaal lek gestoken wordt door een zwerm muggen waar je allemaal bang van wordt. Wat was ik blij dat ik die vis geland had en dat ik weg kon daar!!.