Nu ben ik niet opzoek naar naar een gewone boiliemix en aanmaken met water, want dan blijft er een klompje deeg over in het water (waar trouwens niks mis mee is). Gaat mij erom om een mooi hoopje poeder te krijgen onder water.
Daarnaast moet de mix draaibaar blijven en aanmaken met zo weinig mogelijk vocht? Of moet ik het zoeken in de binders om daar een juiste samenstelling in te vinden. Wie kan mij een zetje geven in de goede richting, zodat ik geen klompje deeg overhoud, of is dit weer onmogelijk ivm persen onder hoge druk.
Nash Soluballs
Naar aanleiding van veel onderwater camera onderzoek hebben we gemerkt dat een erg goede manier om vis explosief aan het azen te krijgen, gebruik te maken van verkruimelde boilies(en boilie poeder). Elke vorm van dressuur wordt even aan de kant geschoven en gefixeerd blijven ze uren aan de bodem plakken op zoek naar nog meer voedsel.

Langzaam maar zeker veranderen ze in een hoopje poeder
De firma Kevin Nash heeft hier heel erg handig op ingespeeld door een boilie te ontwikkelen die in enkele uren omgetoverd wordt van rond naar een hoopje poeder. Ik heb het over de Nash Soluballs. Deze boilies brokkelen, eenmaal in het water langzaam af. Dit is erg goed te zien op de foto hierboven. Stel je eens voor wat een rijkelijk gevoerde voerstek met dit lekkers zou doen. Boilies met dezelfde werking als pellets. Iets attractievers kun je je bijna niet bedenken.
Bron: http://www.carpfeeling.com