Tsja, dat zou wel goed kunnen.
Maar zou dat ook niet een deuk kunnen meppen in de gleuf van Dries

met dezelfde gevolgen?
Ik heb daar ook wel over nagedacht, evenals dat ik vroeger wel eens gehoord heb van een gebogen of gebroken wartel had bij zwaar inline lood op kneiterharde bodems als je klein aas of geen stringer en zakje gebruikte.
Niet alles is hiermee te voorkomen. Toch denk ik dat het beuken op een steen aan deze onderlijnmontage geen schade aan de braid aanricht. Erger wordt het wel als diezelfde kei/steen bedekt is met mosselen of ander scherps, such as koraal. Gelukkig hebben we dat hier niet denk ik in het zoete water
Puntje voor Eus waar toch weer eens naar gekeken moet worden.
Ik denk dat ik al een oplossing weet, denk dat als het vertrekpunt van de onderlijn onder aan het lood meer naar de kant waar de onderlijn langs loopt zit je door de weerstand van haak-aas en string(er) danwel zak of stick (om maar even in de "Gleuf van Dries" termen te blijven ervoor zorgt dat de onderlijn nooit face-first (:lol: ) naar de boden kwakt..
@Dries
Overigens kun je het geheel zekeren met een stringetje PVA dat je tussen kraal en lood om wartel en lijntje knoopt. Zou zo'n insert ook niet los kunnen schieten bij zwaar werpen met stringer of zak?