Haak zonder hair en vast-lood vissen

Plaats reactie
Bas Dorsthorst

03-10-2010 10:36

Ik vis tot op heden met een vast-lood en het aas aan de hair.
Nu wil ik wat zachter aas gaan uitproberen waarvan ik zeker weet dat dit van de hair afgaat.
Dus ik wil het aas direct op de haak gaan presenteren.

Heeft iemand ervaring met de combinatie vast-lood en aas op de haak?
Of heeft een schuivend lood dan de voorkeur? Of maakt wel of geen hair geen verschil?

Ben benieuwd naar de tips!
- als de boer niet kan zwemmen, dan ligt het aan het water -
Rick van Sinderen

03-10-2010 10:55

Ik denk dat de blowout factor hoger word, en dat je door aas op de haak de werking van een moderne haak belemmerd, toen ik begon en boillies net uitgevonden waren viste ik ook wel 's zo met eigengemaakt deeg, je zult in ieder geval alert moeten zijn en op elke piep slaan.
Ik denk dat je beter kunt kijken naar een oplossing om het op de hair te houden, er is een ander topic wat gaat over je aas beschermen tegen kreeft, maar dat kun je ook uitleggen als aas op de hair houden.
Mocht je het toch op de haak aanbieden ben ik benieuwd naar je ervaringen, als ik het me voorstel ik denk dat je met een running rig het beste afbent en dan alert vissen, maar dit is ook maar raden hoor, ben benieuwd.

Succes Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
henry hummmel
Contacteer:

03-10-2010 11:45

Ik heb in het verleden wel eens uit noodzaak zo gevist , student geen geld voor een nieuwe boilie naald je kent het wel.
Ik viste toen met een haak twee hayabusha hilton imitatie met in de bocht 2 korrels mais gestop door een stukje geel foam.
Dit zorgde voor heel erg mooie aanbeten een vissen die stuk voor stuk goed gehaakt zaten.
Belangrijk is dat je haak net gelift word door het stukje foam maar dat hij wel in de bocht blijft zitten .

Side hooking heet het volgens rini in zijn boek en daar deden ze het met boilies en dat werkte ook .

Succes
ferenc van de vorstenbosc
Contacteer:

04-10-2010 12:17

Om wat voor aas gaat het?Fox arma mesh is een mooie oplossing voor zacht aas.Gebruik het zelf met stukjes zalm,stick mixs en smac.Kan zo hard gooien als ik wil,gaat er never nooit meer af.
Alleen even oppassen dat de haak niet in het spul terecht komt.
Rick van Sinderen

04-10-2010 12:20

juist, dit bedoelde ik dus!
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Mourad Aviara

10-10-2010 20:58

Verplaatst naar Rigperikelen
Richard Mol
Contacteer:

11-10-2010 19:17

misschien licht het aan mij maar volgens mij blijft het beter aan de hair dan op je haak zitten
Plaats reactie