Hoi,
weet er iemand hoelang je boilies van 21mm moet stomen?
Meestal kook ik ze tot ze bovendrijven, soms nog een 30sec. langer, maar ik probeer een tussensoort hardheid te verkrijgen.
Maar door ze te stomen denk ik meer van de ingredienten te behouden ipv deze kapot te koken, maar ik heb geen idee hoelang dit moet.
boilies stomen, duurtijd
- R de Winter
- Contacteer:
stoom soms zelf en als ik 21mm heb dan doe ik het meestal 5/7 minuten maar het ligt ook aan welke mix je heb en alles... het is gewoon een kwestie van proberen...
maar mocht je het niet aan durven om wat voor reden dan ook.. blijf dan koken maar doe het eens op een andere manier zodat je niet je stoffen kwijt raakt...
en dat doe je dus door alles in een sluitzakje te doen en dan met een rietje de meeste lucht eruit te halen en dan in het zakje laten koken dan blijven de stoffen er beter in en kook je ze er niet uit... zelf kook ik als ik het in een zakje zit ongeveer 7/8 minuten dan zijn ze allemaal wel klaar en open ik het zakje en doe er nog wat flavours bij en schudt dat even goed en laat ze daarna lekker nog een 1/2 dag drogen in het zakje...
en dan gaan ze de vriezer in
Succes!!
maar mocht je het niet aan durven om wat voor reden dan ook.. blijf dan koken maar doe het eens op een andere manier zodat je niet je stoffen kwijt raakt...
en dat doe je dus door alles in een sluitzakje te doen en dan met een rietje de meeste lucht eruit te halen en dan in het zakje laten koken dan blijven de stoffen er beter in en kook je ze er niet uit... zelf kook ik als ik het in een zakje zit ongeveer 7/8 minuten dan zijn ze allemaal wel klaar en open ik het zakje en doe er nog wat flavours bij en schudt dat even goed en laat ze daarna lekker nog een 1/2 dag drogen in het zakje...
en dan gaan ze de vriezer in

Succes!!
Oja joh!!!
-
Dank je. Deze manier van koken had ik nog niet gehoord, dit is inderdaad eens iets anders. Maar kan wel werken volgens mij 

- Richard Mol
- Contacteer:
ik stoom meestal 6 min is voldoende