Ik wilde hier toch eens een vangst posten en wel van zoon Marien van 12 jaar. Zelf vang ik namelijk niks.
Maar goed, Marien had tijdens een KSN meeting 2 kilo bollen gekregen toen hij met zijn hunkerende snoetje tussen al die grote mannen naar al die geurige balletjes stond te kijken. In een vlaag van mededogen gaf Koos Walters hem toen die zak bollen, die dankbaar aanvaard werden.
Intussen waren we ruim een half jaar verder en lagen die bollen nog in de kast, want hij moest er van mij toch echt zelf mee gaan vissen. Na wat aandringen besloot hij om in een sierwatertje in de buurt de plannen om te zetten naar daden en voerde elke dag enkele handjes langs een stook plompen, in de buurt van z'n school. Zaterdagmorgen was D-day en ging het menneke vissen. Pa had nachtdienst gehad en ging dus snurken, waardoor hij alles echt alleen op moest lossen.
Nou, dat was gelukt, na anderhalf uur had hij een aanbeet gekregen en een voor zijn doen reusachtige spiegel buitgemaakt, na een machtige dril in de plompen. De rest van het weekend praatte hij nergens anders meer over. Nu is niet alleen hij trots, maar vaders natuurlijk ook, vandaar dat ik hier maar een foto plaats:

Uploaded with
ImageShack.us