met de bedoeling haar mee te nemen als ik vissen

maar vanaf welke leeftijd zouden jullie een hond meenemen naar de waterkant ?
Marc Schrikkema schreef:Enige wat een hond nodig heeft is duidelijkheid en consequent gedrag van zjin baasje.
Zoals al door anderen gezegd, alles waarvan jij niet wilt dat de hond het ooit doet ..... nooit toestaan. Ook niet als hij een puppie is en alles nog lief en schattig.
Doet hij wel dingen die niet mogen, corrigeer dan op een hondse manier dus nooit boos worden. Corrigeer en laat los.
Mijn hond hoeft ook niet altijd aan de voet te lopen, maar ik heb het hem wel degelijk geleerd. Op bepaalde plekken is hij "vrij" om te doen wat hij wil de rest van de tijd loopt hij bij ij aan de voet. Dat is niet zielig, het is een roedel dier en in de roedel is dit heel gewoon.
kleine dingen om jouw hond te laten zien wie de baas is:
Jij gaat als eerste door een deur.
Jij wordt als eerste begroet door anderen
JIj bepaalt wanneer hij mag eten / drinken
Jij bepaalt wanneer het speeltijd is en vooral wanneer dit weer afgelopen is.
De hond loopt NOOIT voor jou, schuin achter jou is zijn plek.
De hond eet als laatste in het gezin:
Eerst de mensen, dan de eventueel andere dieren en daarna pas de hond. Nee is niet zielig, hij is laagste in rang en dat hoort bij het roedel gedrag.
Kijk anders eens voor tips naar Cesar the dog whisperer op National Geographic door natuurlijk overwicht en direct en respectvol te corrigeren krijgt deze man de meest enge honden binnen een paar minuutjes weer onder controle.
Tim Kreuger schreef: Het enige nadeel vind ik, is dat hij mijn vis plek gelijk als zijn terrein beschouwd. Dus hij gaat ook waken, als je dan op een plek zit waar veel mensen langs komen is dat niks.
Tim Kreuger schreef:@Sven.. Thuis vind ik het alleen maar goed als hij waakt. Dus dat heb ik hem bewust niet afgeleerd. Anders heb je een waakhond in huis en kan je alsnog een alarm systeem aanschaffen. En aangezien al mijn vis spullen in de schuur staan is het wel zo fijn als hij aanslaat wanneer iemand de tuin in komt!
Als vreemde moet je hier iniedergeval niet proberen naar binnen te komen want hij grijpt je, en terrecht ook! Maar als hij wat langer op de stek zit, gaat hij de stek ook beschouwen als zijn terrein, en dat kan inderdaad wel eens irritant zijn als je ergens zit waar veel mensen langs komen.