Shit happens!!

Plaats reactie
leen goudappel

23-07-2010 13:14

Laatst gewijzigd door leen goudappel op 27-07-2010 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
.

Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Rene Schouten

25-07-2010 20:00

Weer iemand op zoek naar een ander baantje.......... maar dat buttfuckertje van Bacardi mag d'r adres wel even mailen :oops:
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Marcel Suchan

26-07-2010 16:48

Dan zit je toch ook wel te maffen als brugwachter zeg.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Jeroen Neef
Contacteer:

26-07-2010 19:03

Misschien had die schipper wel gezegd dat hij de brugwachter een lulletje vond, dat zou mooi zijn. Zo van, ooh ja joh schippertje vind je mij een lulletje, nou dan heb ik wel wat voor jou :lol:
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
leen goudappel

26-07-2010 19:59

Tja helaas is deze brug vol automatisch. Zo zie je maar weer computer is ook soms maar half werk!
.

Sven van Anrooy
Contacteer:

26-07-2010 20:31

Tegenwoordig moet er teveel op afstand bediend gaan worden van centrale posten. Dat dit de veiligheid niet altijd ten goede komt blijkt maar weer. Dat deze brug "volautomatisch" is geloof ik niet. Op afstand bediend is wat anders. Er is altijd nog iemand die de situatie inschat, moet inspelen op eventueel sirene-voerend wegverkeer en meer van dat. En die zit op een centrale post waar geen zak gebeurt, waar steeds vaker dingen op inschatten gebeuren. De aandacht verslapt naarmate het vaker goed gaat totdat het fout gaat..

Maar alles moet goedkoper hè, van de schade die dit schip opgelopen heeft hadden ze echt wel een paar jaar een bedienaar kunnen betalen.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
leen goudappel

26-07-2010 20:34

Ik woon zegmaar naast de brug ;) maar sinds 2 jaar is de controle ruimte niet meer in gebruik.

Word op afstand inderdaad bedient (Dat bedoelde ik)

Deze boot vaarde achter een grote auto-boot en is over het hoofd gezien door de wacht op afstand.
.

Sven van Anrooy
Contacteer:

26-07-2010 21:22

DAn bedoelen we allebei hetzelfde. Maar goed, dan evengoed nog heeft er ook iets in de communicatie niet goed gezeten want ik meen dat bij de meeste afstandbediende bruggen een meldingsplicht bestaat. Als de schepen dan beiden een doorvaart toegewezen krijgen en je ziet dan één van de twee schepen over het hoofd dan klopt er toch iets niet. Er zit toch ook een noodstop op dat ding. Dus de schipper had ook wel kunnen roepen dat er iets fout ging waarna de bedienaar de noodstop had kunnen bedienen. Zo gaat dat hier namelijk wel.

De scheepvaartseinen moeten ook op rood gestaan hebben ten tijde van het zakken van de brugval. De ware toedracht zul je wel niet te weten komen.

leen goudappel

26-07-2010 21:27

Lijkt me dat je inderdaad de brug ziet zakken als schipper! Tja als alles elke dag het zelfde gaat gaat de aandacht weg blijkbaar! en dan gaat het fout!

Deze komen er minder goed vanaf

http://www.youtube.com/watch?v=fg1mZRXvvoo
.

Sven van Anrooy
Contacteer:

27-07-2010 14:43

Behoorlijk, was ook al eens bij "Destroyed in Seconds" op Discovery. Lullig..

stefan laurijssens

27-07-2010 18:46

leen waar woont u dan?, rozenburg?
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
leen goudappel

27-07-2010 18:49

Jah nog eventjes
.

Jeroen Neef
Contacteer:

27-07-2010 18:54

Ik vind jou avatar stom, die monumenten van jou zijn ook eens een keer uitgezet he, en dat er veel vissterfte's geweest zijn is kut ja. Daar zit niemand op te wachten en ZEKER de uitzetters niet, die zijn de gebeten hond dan. En nee ik ben er niet 1 van, ja ik ben er wel een, maar een stiekeme 8)
Sven van Anrooy
Contacteer:

27-07-2010 20:52

Sorry Leen, gaan we weer.. De vervuiler betaalt.. Hier heb je een knaak..

Jouw avatar is niet stom.. Eerlijk is eerlijk.. Ik behoef mezelf ook niet te verdedigen om een mening die ik heb, moet er nog een copyrightje bij doen want het is niet eens een eigen verzinsel.

Dat "monumenten" zijn uitgezet, of nakomelingen van uigezettenen (lijken wet uitgeprocedeerde asielzoekers) weet ik ook wel, ben niet helemaal achterlijk hoor. Hoewel, van één van mijn monumenten kan ik van "jong" tot "zeer oud en groot" al foto's zien, en ben er zeker van dat dit geen uitzetvis was. Maar dan wel weer een nakomeling van, of een nakomeling van een nakomeling van een nakomeling van... Zo kun je wel weer eventjes doorgaan.. En dan moet je weer aanhoren:"Als er vroeger geen vis was uitgezet had jij nu misschien niet op karper gevist.", "Als er nu niets aan gedaan wordt dan wordt de karperstand steeds slechter en valt er misschien niet meer te vissen".

"Als je vader een doos had gehad, was het je moeder geweest"

Waar ik mee zit is dat het op sommige plekken niet nodig is, dat het toch gebeurt (want moet en zal met spiegels smijten) en dat het toch fout gaat. En als jij al 2 plassen in je omgeving naar de klote hebt zien gaan en een derde ook aan de beurt is door diezelfde kneuzen die denken dat een gezondheidsverklaring van de kweker zelf voldoende is (als het gezeik al door gezondheid of ongezondheid van vissen komt) dan zou je denk ik ook wat anders tegenover dit soort dingen staan. Want in die laatste plas hoeft het niet, die is niet oud, daar is het oude bestand niet verdwijnende, die is in ontwikkeling, die bevat genoeg vis waarvan een kwart spiegels en er is voldoende predatie en natuurlijke aanwas waardoor het visbestand enorm goed is te noemen, gevarieerd, goed groeiend en retegezond.

Dat de HV de vis gelukkig ergens anders (ook onverantwoord hoor, op een andere manier, zie topic Hans de Kruif in NL) heeft gezet is een pak van mijn hart, maar dat die mensen daar niet eens naar ons willen luisteren wat betreft een betoog over die plas en de plas waar het al fout is gegaan dat zit me nog steeds dwars. Want dan moeten ze hun ongelijk toegeven en dat gaat verdomde slecht bij die mensen...

Daarentegen heb ik ook al eens gezegd dat op boezemwateren ik er al veel minder mee kan zitten omdat het verspreidingsgebied groter is en dan waarschijnlijk ook de impact op de bestaande vissen heel anders is dan op een afgesloten water.

Afijn, dit heb ik al meerdere malen op dit board geplant en heb geen zin het nog eens te doen, wat iemand van mijn mening vind, nou "dat corrodeert me de anus".

leen goudappel

27-07-2010 20:57

Ach

Het is de hedendaagse activiteit op KWo momenteel. Same shit at differend day in a differend treath.

Shit happends 8)
.

Henk van Soghel

27-07-2010 21:19

Toch even voor de goede orde, shit happens!
leen goudappel

27-07-2010 21:21

Ow

-d
.

Sven van Anrooy
Contacteer:

27-07-2010 21:47

In mijn geval (nog) niet.... :P

Jeroen Neef
Contacteer:

28-07-2010 19:02

Hey Henk, dat is een goeie man :lol: Shit Happens.

En Sven, ik ben misschien iets te impusief geweest. Heb ik wel vaker last van.
Want van de dingen die jij opsomt heb ik ook last van gehad, namelijk lieden van een HSV die zelf niks gevangen kunnen krijgen en daarom net even iets te fanatiek met spiegels gaan strooien, maarja dat vonden wij die wel veel visten en vingen.
En ja ik ben het met je eens, op wateren waar het risico te groot is en het bestand uniek is het niet verstandig om al vis uit te zetten.
Zo'n gezondheidsverklaring is ook bullshit want met de vorige sterfte's konden de wetenschappers maar zeer moeilijk aantonen waar de vis uiteindelijk aan gestorven was. En dan zou een kweker ineens kunnen verzekeren dat die visjes van hem kerngezond zijn, nee, denk ik niet.

En als laatste wij hadden in Alblasserdam jaren geleden, (we waren 1 van de eerste die begonnen met uitzetten van die spiegels) een topwater in onze buurt.
Er zat een bestand oude schubs op waarvan er veel boven de 25 en zelfs 3 boven de 30 pond gingen.
Nu is dat peanuts, maar toen was dat echt wel wat.
John van Eck viste er, Danny Fairbrass van Korda heeft er gevist en voor die tijd nog meer echte cracks. En die waren dunner gezaaid als nu he, ik praat nu over 15 jaar geleden.
Alle schubs van dat water waren met die eerste uitzetting meteen de klos en in de jaren erna tot nu toe vist er bijna niemand meer. En die spiegels??? De zwaarste is nu iets van 23 pond...

Dus Sven, een compleet andere reactie als gisteren, maar over deze is iets langer nagedacht.
Bij deze mijn e...neeeee dat gaat te ver he :wink:
Plaats reactie