hallo,
ik zou graag eens op schelde gaan vissen..
& ervaring vertelde mij; dat voorvoeren gewoon, het belangrijkste is in het karpervissen..
daarom zou ik graag wat info krijgen van jullie; over voertips & methodes..
& met wat jullie zouden voorvoeren dan..
of is voorvoeren op schelde gewoon nutteloos?
mvg jesse
voeren op de schelde
- michel Tja
- Contacteer:
duivenvoer , kippemais,tijgernoten ,maples, kikkererwten,bonen,goedkope simpele boilies.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz
R.I.P Deniz

- michel Tja
- Contacteer:
op zo een water zou ik zelf iig een week of misschien wel 2 weken lang elke dag rond het zelfde tijdstip per stek 5 a 10kg voeren.
en dan bijv 4kg particles 1kg bollen. en naarmate je langer voert minder particles en meer boilies dus bijv de laatste 4 dagen 4kg bollen en 1kg particles.
laatste dag alleen boilies voeren en dan vissen maar...
maar kost wel wat he..
maar als je maar 1 nacht wil gaan vissen daar , dan zou ik 3 dagen vantevoren voeren.
anders is het zonde van het geld en de moeite.
en dan bijv 4kg particles 1kg bollen. en naarmate je langer voert minder particles en meer boilies dus bijv de laatste 4 dagen 4kg bollen en 1kg particles.
laatste dag alleen boilies voeren en dan vissen maar...
maar kost wel wat he..
maar als je maar 1 nacht wil gaan vissen daar , dan zou ik 3 dagen vantevoren voeren.
anders is het zonde van het geld en de moeite.
R.I.P Deniz
R.I.P Deniz

- Sven van Anrooy
- Contacteer:
Zomaar met die hoeveelheden gaan smijten is niet echt slim, stel dat er in die sector waar hij nu gaat zitten zowat geen vis zit dan is het ten eerste zonde geld, en ten tweede niet bevorderlijk voor je vangkansen.
Er zijn geen vaste regels voor, een dag of twee-drie een kg bollen of tijgers kan je al een heel eind helpen, mocht je die sessie meteen vis vangen en blijven vangen kun je gerust opschroeven naar wat Michel zei. Als een 4kg bollen per dag niet haalbaar is voor je portemonnee kun je met tijgers en pinda's (gouden combi) ook behoorlijk wat bereiken hoor.
Kleine partikels zou ik niet snel gebruiken tijdens voorvoeren, instant een zwik erin gooien om een stek aan te zwengelen en een paar dagen uitzitten dan weer wel. Maar dan vanaf het voeren van die partikels niks meer van dat erin en alleen het te vissen aas erin gooien
Er zijn geen vaste regels voor, een dag of twee-drie een kg bollen of tijgers kan je al een heel eind helpen, mocht je die sessie meteen vis vangen en blijven vangen kun je gerust opschroeven naar wat Michel zei. Als een 4kg bollen per dag niet haalbaar is voor je portemonnee kun je met tijgers en pinda's (gouden combi) ook behoorlijk wat bereiken hoor.
Kleine partikels zou ik niet snel gebruiken tijdens voorvoeren, instant een zwik erin gooien om een stek aan te zwengelen en een paar dagen uitzitten dan weer wel. Maar dan vanaf het voeren van die partikels niks meer van dat erin en alleen het te vissen aas erin gooien
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...
Geniet van mijn afwezigheid..
WC-PB: 1kg+ / 76cm
- Sven van Anrooy
- Contacteer:
Een punt van Bas, hang weer van de stroming af. Ken die hele Schelde niet, dus ook niks over te melde 

-
Sven van Anrooy schreef:Zomaar met die hoeveelheden gaan smijten is niet echt slim, stel dat er in die sector waar hij nu gaat zitten zowat geen vis zit dan is het ten eerste zonde geld, en ten tweede niet bevorderlijk voor je vangkansen.
maar gaat al dat voer dan niet weg wegens de stroming van de boten?
ik leg altijd een lijn aan de zijkant & een lijn in het midden; want in het midden worden natuurlijk grotere vissen bovengehaald.; een vriend vertelde mij, dat het best is om na 22 u te gaan voeren, dat er dan praktish geen boten meeer varen;..
klopt dat of niet?
- Sven van Anrooy
- Contacteer:
Ook weer:
Vaste regels zijn daar niet voor. Het is me ook wel overkomen dat zondag op maandagnacht geen vis te haken was, en na het eerste grote schip in de ochtend meteen drie vissen achter elkaar. Ik voer altijd wanneer het me uitkomt, of dat nu midden op de dag is of in de avond..
Wil ik nog eventjes wat kwijt over stroming.
De stroming van het water (dus ook die van de zuiging van schepen) is langs de kanten minder als in het midden van het water. En dat is bij de bodem ook zo ten opzichte van de oppervlakte. Neem daarbij dat een bodem niet spiegelglad is en je zult jezelf al kunnen bedenken dat je aas niet zomaar pleite is na een schip of bij harde stroming. Knip je boilies doormidden en je haalt alweer een stukje meer zekerheid binnen.
Ik zou me niet te druk maken over scheepvaart, die beesten zijn wel wat gewend..
Vaste regels zijn daar niet voor. Het is me ook wel overkomen dat zondag op maandagnacht geen vis te haken was, en na het eerste grote schip in de ochtend meteen drie vissen achter elkaar. Ik voer altijd wanneer het me uitkomt, of dat nu midden op de dag is of in de avond..
Wil ik nog eventjes wat kwijt over stroming.
De stroming van het water (dus ook die van de zuiging van schepen) is langs de kanten minder als in het midden van het water. En dat is bij de bodem ook zo ten opzichte van de oppervlakte. Neem daarbij dat een bodem niet spiegelglad is en je zult jezelf al kunnen bedenken dat je aas niet zomaar pleite is na een schip of bij harde stroming. Knip je boilies doormidden en je haalt alweer een stukje meer zekerheid binnen.
Ik zou me niet te druk maken over scheepvaart, die beesten zijn wel wat gewend..
- michel Tja
- Contacteer:
ik was een keer aan het vissen op een rivier en overdag kwam er een groot binnenvaart schip langs.
net na het passeren van mn stek gilde mn pieper het uit. ik wist zeker dat het door die boot kwam..
even later lag er een 11kg schub op de mat...

net na het passeren van mn stek gilde mn pieper het uit. ik wist zeker dat het door die boot kwam..
even later lag er een 11kg schub op de mat...

R.I.P Deniz
R.I.P Deniz