Ik ben deze namiddag nog maar eens gaan observeren op het dressuurwater hier in de buurt waar ik op anderhalf jaar tijd nog geen vis heb kunnen vangen

Ik was rustig aan het sluipen tussen het riet (plaatsen waar nooit iemand komt) , tot ik op een gegeven moment onder een boom 3 dikke vissen zie liggen , ik dacht direct aan karper.
Tot ik beter keek , zag ik tot mijn grootse verbazing dat het brasems waren (echt grote) , zo groot heb ik ze nog nooit gezien

Een half uurtje later ging ik weer kijken en ze lagen er weer opnieuw te azen , maar deze keer lag er een school baarzen bij en een klein , echt prachtig getekend , snoekje.
Deze stek ligt wel volledig achter de lelies dus bijna onbevisbaar maar daar vind ik wel iets op.

Dus mijn vraag , is dit een plaats waar karper ook aast?
Als ik hier nu bv. vis en de brasems gaan mijn voeder opeten en ik voeder af en toe wat bij (kan toch perfect zien wanneer m'n voeder op is op die stek) , zou het dan zijn dat ik waarschijnlijk wel een aantal brasems vang , maar dat de karper zich op deze stek ook gaat melden omdat de brasems al het lekkers opeten?
Wat denken jullie over deze stek?