Mooie wateren in enschede.. Eeh wat dacht je van niet? lol
Je hebt inderdaad zoals boven genoemd de vlierstraat, rietvijver en buursestraat. In alle 3 genoemde waters hoor ik vaker dat er boven de 30 in zit. Met de rietvijver een max van 37. Vlierstraat 36 en buursestraat ook 36. (wat ik hoor) Ik heb op alle genoemde wateren al meerdere malen gezeten, en kwam bij geen boven de 25 pond, dus voor mij blijft het een raadsel. Maargoed de vissen in deze vijvers hebben altijd wat, ik heb er nog nooit een gave vis gevangen. + Nachtvissen is bij deze vijvers taboe. Vios controle zoals edu ofzo wil de bivy's nog wel door de vingers zien mits hij je vaker ziet en je het verder netjes hebt, maar de boa die geven je gewoon een dikke print. Zelfs vios controleurs hebben in 2009 (geloof ik) in een dikke print gekregen omdat ze een zeiltje tussen de tenten hadden hangen
Wat ik je wel kan aanraden maar stiekem niet wil, is het pannekoekenplas of de kweekvijver ernaast. Op pannekoekenplas zelf zit een redelijk bestand, gewichten weet ik niet. Me broer heeft er 27 pond gevangen, ik zelf de meeste rond 20/25. Maar deze vissen zijn echt puntje gaaf, + het is geen standaart vijver om "zomaar even te vissen". Op de kweekvijver ernaast zit na horen dicht aan de 40 (zelf nog niet ervaren), maar ook veel klein spul. MAar in deze 2 vijvers zitten echt puntjegave vissen. (tis ook in oldenzaal, niet beheerd en vis er altijd met 3 stokken, ook politie doet niet moeilijk mits je alles netjes voor mekaar hebt (geen tering zooi etc). Snowmannetje werkt voor mij het beste hier.
Verder de vijvers zoals boven genoemd (buurste/vlierstraat en rietvijver) werk mais altijd, verder gewoon ff wat boilies uitproberen. Voer absoluut niet veel hier want dit zijn zulke commercieele vijvers waar de hele dag door en door gevoerd word. Denk dat de bodems bij deze vijvers bestaat uit boilies ipv klei of wat dan ook.
Verder als je veel klein spul wilt vangen voor een dagje fun met de kleine ofzo moet je op betonvijver at stroinkslanden gaan vissen, echt een vijver om 10 5 kg vissen op 1 dag te vangen.
Smulders is idd een veel beviste vijver, en eigenlijk word het meeste daar gevangen op de alle eerste stek als je aankomt (op het hoge gedeelte). Ook hier veel gezeur met nachtvissen.
En ja, twente kanaal