Ben vorige week woensdag ook maar eens met het korstje gaan proberen ;

Op Pinkstermaandag was het ook weer een feestje voor mij. ^^
Ik ging eens karperen op een totaal nieuw water voor me ...
'S ochtends eerst een uur rond gereden voor maaien voor m'n vader (feeder-visser) en nog een man , natuurlyk was alles gesloten op pinkstermaandag ..
Dus heeft m'n vader mij bij de visput afgezet , en die 1e man wou dan naar huis omdat hij toch niet kon vissen dan , dus m'n vader stelt snel even alles mee op , en zodra m'n lijnen inlagen ging hij die man wegdoen ..
Kwartiertje na hun vertrek een volledige knalharde run op m'n linkerstok !
Ik slaag aan , en voelde direct dat het een bak was , ik kreeg hem niet mij , en hij kreeg mij niet mee..
Na een 5-tal minuten dat de vis maar bleef liggen kwam hij uiteindelijk toch nog mee , ik moest hem wel meeslepen , hij gaf goed wat schokken maar hij kreeg m'n lijn niet , dus ik dacht aan een flinke gras.
Na een kwartiertje de vis eindelijk tegen de kant , dus ik popelde echt om hem te zien , legt hij zich weer vast , ik kreeg hem niet , hij kreeg mij niet ..
Kwam m'n vader er aangereden , ik doe teken dat hij moet komen scheppen , dus hij vliegt z'n auto uit , en de vis komt mee , nog voor dat hij bij mij was riep ik al "wat een bak

!" ..
M'n vader kwam even kijken en zei zelf ook dat het een zeer mooi visje was.
Nog een 5-tal minuutjes gedrild omdat hij maar niet in het net wou ,
Eindelijk sleept hij mijn net in , en ik wist het , dit word mijn nieuwe PR !
Snel op de mat gelegd , onthaakt , foto's genomen en dan eindelijk , het moment ..
Hij gaat de weegzak in en ik hang hem aan de weegschaal ,
De pijl schiet onmiddelijk omhoog , tot aan de 20 pond , ik juigde het uit , "YES , MIJN NIEUWE PR , YES".
Snel de vis rustig teruggezet , tot ziens biggetje , en groei nog maar wat.

Tja , vaders en foto's maken