12-03-2010 22:19
Beste Rik (was jij niet die gast met die ontzettend vette steur??)
Ik ken de eigenaar al wat langer.
Ik vis dan ook al veel langer dan de site bestaat met zijn boilies. Voordat de site er was draaide hij uitsluitend voor de kennissenkring.
Ik moet zeggen deze bollen hebben me nooit in de steek gelaten! Altijd goede samenstelling en hardheid zodat (wat Bjorn ook zegt) je ze netjes met de voerpijp weg kut zetten. Ook altijd dezelfde goede kwaliteit en versheid. Ik weet niet hoe het bij het verzenden zit maar ik haalde ze altijd op en kreeg ze dan altijd vers, net uit de nadroogrekken. Dus jij vriest ze zelf voor het eerst in. Dit vind ik belangrijk bij (verse) freezers.
Ik heb er ook zowel op de rivier als op een zware dressuurput vis mee gevangen. Zowel instant als bij voorvoeren.
2 voorbeelden:
Op de rivier de ijssel zaten we direct op een monding van een aftakking. Hier ging ik op de gok heen met mijn vismaat, omdat ik niet wist waar precies en of ze er al zaten, en ik nog nooit riviervis uit de ijssel had gevangen. Hier heb ik de eerste dag opgestart met een haffeltje pellets per stek, en 1 kilo 25mm bollen (rr garlic fish) per stek. Na een week gevoerd te hebben, hebben we 3 nachten per nacht 3 vissen gevangen met als zwaarste een 17kg vis. Het kan slechter toch? Owja en 0,0 witvis.....
Op een ander dressuur water had ik alle vis al gevangen behalve die ene magische onderwaterbuffel.
Vooral dat voorjaar was het erg slecht gesteld met de vangsten daar. Vele avondjes voor niks gezeten, en zelfs een enkel illegaal nachtje doorzitten zonder resultaat. Dat moest anders kunnen!
Omdat ik nogal wat bollen van de ijsselsessie over had, kon ik deze mooi gebruiken voor deze in een vergeten hoekje te strooien daar.
Dit heb ik drie weken lang volgehouden. De eerste 2 dagen van de week een kilo duivenvoer per stek meegevoerd, plus een kilo rr bollen 25mm. Op de andere hengel dus ook een kg duivenvoer de eerste 2 dagen, en ook elke dag een kg van mijn eigen recept waar ik anders ook altijd goed mee ving.
Resultaat eerste zaterdagje vissen vd 3 weken, 9 vissen. 2de zaterdagje 3 vissen en 3de zaterdagje de kers op mijn taart 'de buffel' op 20,25kg!! mede met nog 4 andere vissen trouwens.
Ook nog een avondje gezeten met een gesoakte bol van empire baits, waarmee ik vrij direct al een visje ving wat zeer uniek voor daar was!
Owja en vergis je niet ik vis ook wel eens met eigengemaakte als ik maar een kilootje of wat nodig heb, of als ik met een vismaat meevis die een andere voorkeur heeft qua aas, maar deze bollen heb ik gewoon altijd als goed ervaren!
Hoop dat dit een beetje antwoord geeft op je vraag rik!
Mvg Rob Rijkers
Don't dream your dreams, catch them!
17-06-2009 1:10pm
She woke me up, but then.... Was I still dreaming???