Hoi
ik heb mijn vragen over de maas heb altijd op een beek gevist maar ja wordt saai wil een uitdaging
Ik heb een plekje gevonden de wind staat op die kant en de zon komt ook op aan de overzijden en schijnt zo op mijn tentje ik wil vissen in de vaar guul en 8 a 10 meter uit de kant alleen mijn probleem is..
hoe te voeren schepen nemen je voer toch mee en heb je een single boilie of dergelijks..
en wel of niet voor voeren hoeveel voeren dacht zelf 2 a 3 kilo de dag 3 dagen voeren dan nacht sessie van 2 nachten..
maar alleen me probleem blijft met die stroming voor het voeren..
hoor het graag hoe jullie dit zouden aanpakken
met vriendelijke groet
bevissen van de maas
Nooit singlehookbait op de maas! als ik jou was zou ik inderdaad ongeveer 2 kilo per dag voeren, maar wel steeds met één dag ertussen dus bijv. maandag voeren dinsdag niet woensdag voeren donderdag niet vrijdag en zaterdag vissen. En dan zou ik minimaal 150 gram lood doen met een redelijk stijve rig. En op de dagen dat je vist ongeveer 500 gram voeren.
uiteraard heb ik het hier over boilies.
uiteraard heb ik het hier over boilies.
- weerensteyn harold
jelle.
om gelijk op de maas te beginnen heb je wel mega geduld voor nodig.
het is niet van ,zo ik ga f wat vangen op de maas,tis niet makkelijk en zeker veel geduld voor nodig.
wil je meer weten pb me maar.
om gelijk op de maas te beginnen heb je wel mega geduld voor nodig.
het is niet van ,zo ik ga f wat vangen op de maas,tis niet makkelijk en zeker veel geduld voor nodig.
wil je meer weten pb me maar.
- Davey Remmig
- Contacteer:
tis zeker niet gemakkelijk maar als je er voor wilt gaan dan is er een tal van info die je eens door kunt nemen:
http://www.karperwereld.nl/artikel/rivier.php
via google kan je ook veel vinden.
mvg
http://www.karperwereld.nl/artikel/rivier.php
via google kan je ook veel vinden.
mvg
- Henk Janssen
Waarom zou een single niet werken,zeker in de buurt van stroming en muien is juist een single goed te werken als deze voldoende is gezekerd op de bodem met genoeg lood.
Met 20 jaar ervaring mag ik dit zeggen denk ik
groet Henk
Met 20 jaar ervaring mag ik dit zeggen denk ik
groet Henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
- ron crumbach
is toch heel moeilijk om iemand te vertellen hoe je moet vissen op de maas, is toch overal heel verschillen.
Wel of niet voorvoeren is ook heel verschillend, normaal zou ik ook voorvoeren op de maas maar ik heb ook op stekken gezeten waar het niet nodig was en gewoon ging zitten en vangen, of het dan verschil maakt met voorvoeren dat moet je zelf uittesten.
Wat voor rig, lood enz..... is ook afhankelijk van de situatie. Gewoon proberen en hope meer je dat dat des te ,meer ervaring krijg.
Succes
groetjes ron
Wel of niet voorvoeren is ook heel verschillend, normaal zou ik ook voorvoeren op de maas maar ik heb ook op stekken gezeten waar het niet nodig was en gewoon ging zitten en vangen, of het dan verschil maakt met voorvoeren dat moet je zelf uittesten.
Wat voor rig, lood enz..... is ook afhankelijk van de situatie. Gewoon proberen en hope meer je dat dat des te ,meer ervaring krijg.
Succes
groetjes ron
- Rik koster
- Contacteer:
joris bart op welke theorie bevestig je dat je nooit moet vissen zonder voor te voeren ?
ik zie namelijk ook dat je 15 jaar bent.zou ik graag willen weten wat jouw ervaringen op een rivier als de maas zijn.
hoe lang vis je al op rivieren ? vind het namelijk best knap als je op die leeftijd al weet hoe je op een rivier wel of niet moet voeren.
en ik kan je vertellen over het lood dat je toepast,dat 150 gram gewoon weg is in de vaargeul.ga maar gerust naar de 250 gram/300 gram.
en dan nog het mooiste met het systeem dat je lood los schiet,nooit singlehook ??
je moest eens weten.. voorvoeren ? 2 kilo ? 1 dag ertussen ? vind dit meer theorien voor op een kanaaltje/vijvertje ?
heb enig idee dat je met weinig ervaring spreekt.
mijn ervaring is voeren als je vist.en blijven voeren.20mm boilies en 30 mm mee vissen.mijn ervaring is dat de karpers over het algemeen niet honkvast zijn.ook is een feit dat een boilie niet kan concureren in een rivier als de maas.niets kan het natuurlijke voedsel namelijk tegoed doen.wil je een school karpers opvangen doe het dan goed,in 5 uur tijd meegemaakt.run na run.( op de ijssel ) wat eigenlijk gewoon de maas is.24 runs gecreerd,5 kilo bollen erin.18 runs verzilverd.zwaarste `16 kilo. kleinste 12 pond.wat je ook verwachten kan is blanken.Veel !! veel !! blanken.wat je ook moet bedenken is dat je er geen rust heb op een rivier.er gebeurt altijd wel wat ! ( drijfvuil,brasems,windes (geven trouwens soms keiharde runs),krabben,eb,vloed,je bent constant bezig,scheepvaart,geen lekker graskantje.maar stenen.die super glad worden na regen/vloed. wil je verdere info behalve stekinformatie,kan je me pben.heb nu in totaal 4,5 jaar fanatiek op de rivier gevist.ben ondertussen weer terug gegaan naar groot water.maar met een ow zo lekker zacht graskantje.waar de auto"s me niet om de oren vliegen,en waar je de vogeltjes hoort fluiten,indien je me een pb stuurt,krijg je 100 procent antwoord. mvg Rk en ik wens je succes,je zal het nodig hebben.
ik zie namelijk ook dat je 15 jaar bent.zou ik graag willen weten wat jouw ervaringen op een rivier als de maas zijn.
hoe lang vis je al op rivieren ? vind het namelijk best knap als je op die leeftijd al weet hoe je op een rivier wel of niet moet voeren.
en ik kan je vertellen over het lood dat je toepast,dat 150 gram gewoon weg is in de vaargeul.ga maar gerust naar de 250 gram/300 gram.
en dan nog het mooiste met het systeem dat je lood los schiet,nooit singlehook ??
je moest eens weten.. voorvoeren ? 2 kilo ? 1 dag ertussen ? vind dit meer theorien voor op een kanaaltje/vijvertje ?
heb enig idee dat je met weinig ervaring spreekt.
mijn ervaring is voeren als je vist.en blijven voeren.20mm boilies en 30 mm mee vissen.mijn ervaring is dat de karpers over het algemeen niet honkvast zijn.ook is een feit dat een boilie niet kan concureren in een rivier als de maas.niets kan het natuurlijke voedsel namelijk tegoed doen.wil je een school karpers opvangen doe het dan goed,in 5 uur tijd meegemaakt.run na run.( op de ijssel ) wat eigenlijk gewoon de maas is.24 runs gecreerd,5 kilo bollen erin.18 runs verzilverd.zwaarste `16 kilo. kleinste 12 pond.wat je ook verwachten kan is blanken.Veel !! veel !! blanken.wat je ook moet bedenken is dat je er geen rust heb op een rivier.er gebeurt altijd wel wat ! ( drijfvuil,brasems,windes (geven trouwens soms keiharde runs),krabben,eb,vloed,je bent constant bezig,scheepvaart,geen lekker graskantje.maar stenen.die super glad worden na regen/vloed. wil je verdere info behalve stekinformatie,kan je me pben.heb nu in totaal 4,5 jaar fanatiek op de rivier gevist.ben ondertussen weer terug gegaan naar groot water.maar met een ow zo lekker zacht graskantje.waar de auto"s me niet om de oren vliegen,en waar je de vogeltjes hoort fluiten,indien je me een pb stuurt,krijg je 100 procent antwoord. mvg Rk en ik wens je succes,je zal het nodig hebben.
- ron crumbach
zo zie je maar zo heeft iedereen zijn ervaringen en daar weer theorien op gebaseerd, ik zou zeggen haal er je voordeel mee en pik wat dingen eruit wat jij belangrijk zou vinden en uitproberen succes.
Groetjes ron
Groetjes ron