vispas

ron crumbach

10-01-2010 09:38

Hallo mensen,
hebben jullie al allemaal de nieuwe vispas???
Ieder jaar is er een probleem, word je lid van een nieuwe vereniging duurd het een eeuw voordat je de nieuwe vispas hebt. Heb ieder jaar dit probleem, na mailen en bellen komt het wel goed, maar dit moet eigenlijk niet nodig zijn.
Hebben jullie dezelfde ervaring??
Groetjes ron
antonie bartels

10-01-2010 09:40

ik heb niet dat probleem. ik heb de mijne al binnen. maar bij mij staat er in de plek van A. Bartels
R. Bartels :-?
Kees Ouwehand

10-01-2010 09:52

We hebben nog niet zo lang de vispas. Dit is het derde jaar, meen ik, en het ging voor het eerst perfect.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Cor Nannings

10-01-2010 10:45

Nu nog een oplossing van het boekje.
CN
Unicorn Carp Fisching
Douwe Bijlsma

10-01-2010 12:18

Die is er, een mooi mapje daarin kan de vispas en en nog wat passen indien nodig plus de Landelijke Lijst.
Vissen is een hobby, geen religie!
pj otte

10-01-2010 13:15

Zoek nog een persoon die al mijn visspullen voor me aan de waterkant brengt is zo lastig dat allemaal mee te nemen en niets te vergeten. Natuurlijk wel met dat kleine boekje te samen met mijn leeslectuur van o.a. karperbladen en karperboeken, grapje. :lol:

Groet,
Peter
Cor Nannings

10-01-2010 20:47

Nou dat word dan geen mapje maar een flinke map, bij de 3 vispassen horen ook 3 boekjes dat een deel van je vergunning is,
CN :roll:
Unicorn Carp Fisching
Kees Ouwehand

10-01-2010 20:49

Als dit 3 keer dezelfde landelijke lijst is, is dat helemaal niet vereist. Dan heb je 2 reserve.
Cor Nannings

10-01-2010 20:56

Maar als het 3 verschillende zijn heb je een heel boekwerk bij je.
CN
Unicorn Carp Fisching
Kees Ouwehand

10-01-2010 21:05

Cor, je leven is enorm zwaar. Je zult dan de vispas van de vereniging in het water waar je gaat vissen en het bijbehorende boekje op moeten zoeken om mee te nemen. De anderen zijn op dat moment overbodig. Lijkt erop dat je met toerbeurt in water vist van 3 federaties. Is dat echt zo, want dat is nogal wat?

Groet, Kees
Cor Nannings

10-01-2010 21:14

Ik ben echt een vliegende Hollander,
CN
Unicorn Carp Fisching
Aart Lokhorst

10-01-2010 21:44

Kees, niet het 3e maar het 4e jaar wordt dit alweer...
ron crumbach

11-01-2010 11:06

UHHHHMMMM, ik had gevraagd of er nog meer mensen met dit probleem waren..... ik had niet de vraag wat jullie met meerdere boekjes van de landelijke lijst van viswateren doen....
toch leuk dat er aandacht voor is.
Groetjes ron
Douwe Bijlsma

11-01-2010 11:27

Ron voor vragen over dit soort dingen moet je toch echt bij de HSV zijn.
Het is bij veel verenigingen anders geregeld, kleinere verenigingen verzorgen alles zelf.
Ze krijgen de vispassen en boekjes toegestuurd en verzorgen dan zelf de bezorging bij de leden.

Grote(re) verenigingen zenden de gegevens na binnenkomst betaling door naar SVN en die verzorgt dan de bezorging.

Wat ik weet dat zodra de betaling op de bank van de HSV staat en de ledenadministratie de zaakjes op orde heeft en de gegevens regelmatig doorstuurt, SVN behoorlijk snel is met verzenden naar de leden.

Knelpunten zijn er nog genoeg, toch liggen de meeste knelpunten bij de leden zelf.

Voor een lid zelf blijft er niets anders over dan contact zoeken met de HSV met de vraag waarom je nog geen vispas hebt.
ron crumbach

11-01-2010 17:23

De hsv staat er een beetje buiten, betaald is alles en dan moet je je voorlopige vispas opsturen, je kunt dit dan ook volgen op vispas.nl. Vind het alleen vreemd en ik hoor dat van meerdere mensen om mij heen dat de gegevens nooit aankomen, dus dan moet je weer een kopie maken van de voorlopige vispas en deze weer opsturen, mailen of faxen. Kijk dat kan zeker een een keer gebeuren maar ik vind het raar dat sinds de vispas is ingevoerd het nog geen enkele keer is goedgegaan, ik heb het dus over een nieuwe vergunning aanvraag... Als je al lid bent van een hsv gaat het meestal wel goed, dan word na betaling de vispas naar de hsv gestuurd. Maar goed ik heb dus weer ingescanned en weer gemaild.
Groetjes ron
Rik koster
Contacteer:

04-02-2010 09:31

ik had daar nooit problemen mee met de vispas,wel vond ik het jammer dat ik toen dacht alles in 1 pas te krijgen,super simpel,je legitimatie en je vispas tonen,thats it. helaas heb je een heel administratiekantoor nodig.dat in weer en wind goed moet blijven tijdens het vissen,en als het echt vochtig is je dit bijna niet netjes kan houden in zo"n verdomd klein kut sheltertje :evil:
voor de rest kreeg ik mijn pas wel altijd op tijd thuis gestuurt.
Douwe Bijlsma

04-02-2010 09:48

Rik uit een andere discussie snap ik dat je gefrustreerd bent, en weet je ik begrijp, als ik je reacties daar lees, jou ook volkomen.
Als ik drie keer achtereen op dezelfde dag door de zelfde mijnheer zouden gecontroleerd kon hij ook aan het gas.
Voor wat betreft de bekeuring het volgende, er staat nergens dat jij je eigen boekje moet kunnen tonen, als je maat dus twee exemplaren heeft mag je die rustig laten zien, één is niet voldoende ik zou dus de bekeuring aanvechten.

Maar om nu te stellen dat je een administratiekantoor mee moet brengen voor je papieren is ook overdreven.
Gewoon je vispas en de boek(jes) dat neemt toch geen ruimte in man.
Rik koster
Contacteer:

04-02-2010 11:22

ja oke douwe het is mischien wat overdreven van mijn kant,mijn excuses.
maar ik vind het zo jammer allemaal.vroeger was het allemaal zo goed geregeld.naar mijn weten waren er helemaal geen problemen.
het was altijd reuze gezellig,en ook als de gzh langskwam.we deden zelfs een bak koffie zetten.en voor we het wisten was het een paar uur verder.
nu hangt er een kut sfeer,ben ik dan de enigste die dat voelt ?
dat als je 1 biertje opent je een boete krijgt,dat als je slaapt met nachtvissen je een prent krijgt.etcetra etcetra.
ik kan wel janken.zo horen we toch niet met elkaar om te gaan ?
als ik een wens mocht doen,wou ik dat het weer als vroeger was.
heerlijk genieten van het vissen.en als de controlle kwam een gezellig praatje,over koetjes en kalfjes.
nu kijken ze heel me plu in of er iets ligt om een boete te schrijven.wee o wee als er 1 ding net over de scheef gaat.want daar gaat het ze op het moment om.schrijven,schrijven,schrijven.althans zo voel ik het aan.
en over die boete van het boekje.die betaal ik ook niet. die laat ik voorkomen.en win ik die niet wat echt alles zou slaan.omdat me maa ook vrijgesproken is.ga ik wel de bak in voor een week ofzo.maar betalen ?? geen stuiver krijgen ze van me.
Douwe Bijlsma

04-02-2010 16:32

Rik hier ook een diepe zucht en verlangen naar toen het allemaal nog simpel was.

Maar laat iets door je gedachten gaan en probeer dan nog eens te relativeren.
Is het niet de schuld van sommige medecollega vissers die er een zooitje van hebben gemaakt?
En is het ook niet zo dat de kennelijk "goeden" van bedoeling daar het dupe van zijn geworden?
Het zijn de schouders die de weelde niet kunnen dragen.

Of zie ik dat verkeert?
Rik koster
Contacteer:

04-02-2010 16:42

daar heb je gelijk,maar in die 10 jaar tijd dat het verergert is.was dat niet lang genoeg om een plan te bedenken om dat soort rotte appels te pakken.in plaats van alles over 1 kam te scheren,en de regels voor iedereen maar kut worden.dat is meer mijn standpunt,waarom wij allen.en niet alleen zij.deze hobby is al duur genoeg,we doen al zoveel moeite om ons visje te kunnen vangen,we geven al zoveel geld uit.heb net weer een boiliespuit gekocht van 220 euro.ben er echt serieus mee bezig,vandaar dat ik dit onderwerp ook aanhaal. mvg,
Aart Lokhorst

04-02-2010 16:58

Door de komst van de VISpas is er niets ingewikkelder geworden dan daarvoor...En iemand die beweert dat het meenemen van die Lijst(en) van Viswateren een crime is m.i. niet goed bij z'n hoofd daar dit nog ver beneden de 1% is van alle spullen die we meeslepen naar de waterkant.
Wettelijk is het nu eenmaal zo dat de VISpas + de Lijst(en) van Viswateren samen de vergunning vormen om te mogen vissen.
Zo is dat door de wetgever bepaald en geen HSV, Federatie of Sportvisserij Nederland die daar iets aan kan veranderen...
Rik koster
Contacteer:

04-02-2010 17:35

aart wie heeft het over de visvergunning,ik heb het over het algemeen wat er veranderd is in die 10 jaar,en dat daar in die tien jaar makkelijk wat te bespreken was om de rotte appels weg te kunnen slaan uit het veld. mvg
sander kunst
Contacteer:

04-02-2010 17:39

Beste Rik
Het is niet zo dat je verplicht wordt om met dure molens, Hengels, rodpot, etc etc etc te gaan vissen.
Dat soort spullen schaf je toch echt zelf aan, En moet het ook nog eens de beste kwaliteit zijn, en het moet er ook nog eens gelikt uit zien. ( ook spreek ik voor me zelf) maar het mag van mij wel wat extra,s kosten.
Net zoals je niet verplicht bent om met dure boilie,s en andere karper voer te hoeve vissen.
Een tip van flip; GEKOOKTE duiven voer of GEKOOKTE mais werkt ook nog steeds.
Maar neem aan dat je dat al wist :lol:
Groetje,s
Aart Lokhorst

04-02-2010 19:30

ik had daar nooit problemen mee met de vispas,wel vond ik het jammer dat ik toen dacht alles in 1 pas te krijgen,super simpel,je legitimatie en je vispas tonen,thats it. helaas heb je een heel administratiekantoor nodig.dat in weer en wind goed moet blijven tijdens het vissen,en als het echt vochtig is je dit bijna niet netjes kan houden in zo"n verdomd klein kut sheltertje
Het bovenstaande zijn jouw woorden Rik...
Rik koster
Contacteer:

05-02-2010 00:46

ja klopt dat was ook in eerste instantie wat ze naar voren brachten aart. DE VISPAS !! zo werd het naar voren gebracht toendertijd.