Heren, na een tijd lang afwezig te zijn geweest, laat ik even weer wat van mij horen.
Afgelopen zomer naar la douche france op vakantie geweest, naar een bestemming waar ik een jaar of 8 eerder ook al eens was geweest.
Nu is er in dat gebied weinig water wat voor ons karpervissers intressant is, maar desalniettemin had ik toch even 2 hengeltjes meegenomen, aangezien ik mij nog vaag een watertje wat vlakbij moest liggen kon herrineren.
Na de eerste paar dagen de dingen die moest gebeuren te hebben gedaan, ging ik natuurlijk opzoek naar dat watertje in de hoop karper te vinden.
Het watertje werd al snel gevonden, en ik klom met mijn cam op de rug het hek over (prive terrein) tot mijn grote verbazing was het eerste wat ik zag toen ik de bosjes om kwam, 2 geschrokken en in hoog tempo wegzwemmende bevers, snel probeer ik met de sigma 17-70 wat foto's te maken, maar dat werd niet helemaal wat, gezien de afstand die er tussen ons was.
Een eerste kennismaking was in ieder geval een feit!

Hierdoor werd mijn intresse natuurlijk gewekt en ging ik de dag daarna direct opzoek naar een nieuwe ontmoeting met deze beestjes, helaas werd dit een flinke opgaaf.
Na flink wat zoek en speurwerk kon een 2e ontmoeting natuurlijk niet uitblijven, en kwam ik zeer moeilijk in een 2e contact met deze zeer schuwe beetjes.
En wat schetste mijn verbazing het bleek niet om 2 bevers te gaan, maar inmiddels had ik er 3 verschillende gezien.

Helaas bleven deze beestjes zeer schuw, en kwamen vaak alleen zeer laat tegen de avond en dus met zeer slecht licht tevoorschijn.
De 3e ontmoeting was voor een beeldvullende foto een betere, helaas weinig licht en daardoor veel ruis.
Wel kom ik tot ontdekking dat het niet gaat om 3 bevers, maar het blijk om een vader, een moeder en zelfs 3 kiddo's te gaan!

Tijdens mijn zoektocht naar een 4e ontmoeting met deze beestjes stuite ik op een poserende libelle, en aangezien de bevers nergens te bekennen waren, besloot ik wat te gaan aanklooien met de 300 mm + 1.4x en probeerde daarmee een knappe foto van de libelle te maken.

Na een flinke tijd op mn buik te hebben gelegen, het steeds later zien worden had ik op een gegeven moment de libelle er goed op staan en besloot ik om nog even naar het achterste stuk van de plas te lopen.
Plotst zie ik voor me beweging in de kant, en mijn gedachte gaan uit naar een etende eend die daar ook constant langs de kanten vertoefde, maar toch besloot ik om zeer stil te zijn en verder te sluipen.
Terwijl ik bijna bij de beweging ben, komt plotst vader bever niets vermoedend de kant op gekropen en sta ik op 2 meter afstand oog in oog met dit beetje.
Stokstijf sta ik stil en probeer ik zo stil mogelijk mijn camera naar mn gezicht te brengen om foto's te schieten.
De bever staat zo dichtbij dat ik niet anders kan dan alleen een portret te proberen schieten, aangezien ik geen beweging wil maken om het beestje te doen schrikken en deze kans voorbij te laten gaan.
Na wel geteld 2 hele foto's geeft mijn camera mij te kennen dat mijn beide accu's leeg zijn . . . . . . . .

Hierna ga ik nog 1 keer terug in de hoop een paar beter foto's te kunnen maken.
Ik lig plat op de buik te wachten op familie bever, en na een klein uur komt de brutaalste van de familie tevoorschijn en kan ik enkele foto's van vrij veraf schieten.

Hierna is het tijd om naar huis te gaan, en laat ik deze prachtige familie met rust, foto's zijn natuurlijk niet van de kwaliteit als die van ryan of bart, maar ja . . . .