Swingers

Plaats reactie
Paul Mekes
Contacteer:

29-04-2003 16:57

Hoi,

tot nu toe gebruikte ik hangers maar ik ben van plan swingers aan te schaffen. Welke swingers zijn aan te raden? Waar moet ik op letten bij het kopen van swingers? En waarom zou ik "merk" spul moeten kopen?

Hopelijk kunnen jullie wat nuttige antwoorden geven, bedankt!

Ciao!
Niels Roelofs

29-04-2003 18:01

Ik heb zelf de swingers van solar.
Je begint met de basis swinger die kan je zelf uitbreiden naar keuse dus is wel erg leuk. Alleen is het wel een dure swinger.
Ik zelf vind hem mooier en iets beter dan een fox swinger maar dat is persoonlijk.
suc6 bij het aanschaffen van je swingers
mzzl Niels
Sjoerd Bakker

29-04-2003 18:17

FOX MK2 dat is de beste die er is want die heb ik ook hehe
:grin: :grin: :grin:

Laat je piepers piepen en je swingers swingen!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sjoerd Bakker op 2003-04-29 18:17 ]</font>
Pascal Rijzinga
Contacteer:

29-04-2003 19:34

Nu is zijn vraag geloof ik nog steeds niet beantwoord. WAAROM juist die swingers en WAAROM merk spul?

Ik gebruik namaak MK2 swingers. Ze werken perfect en het boeit mij niet of dr Fox of solar op staat. Een karper interesseert het echt niets van wat er op de kant staat te pronken aan materiaal.

Als je aan de namaak MK2 kan komen: doen! Goede degelijke swinger tegen acceptabele prijs.

Pascal
"everyone has the right to be stupid, but some people abuse the privilege" (Joseph Stalin)
Paul Mekes
Contacteer:

29-04-2003 20:07

Pascal, bedankt voor je antwoord. Mag ik vragen waar jij die swingers gekocht hebt? Wat voor lijnclip zit er op die swinger?

Bedankt!

Paul
Wil Jeurninck
Contacteer:

29-04-2003 20:32

De MK2 is inderdaad goed,ik heb dus wel de uitvoering van Fox ze zijn nu een 10 jaar oud denk ik(kunnen best nog ouder zijn).
Er zit geen lijnclip aan maar een palletje waar je je lijn achter legt.
De kwaliteit van een merk is vaak hoger dan van een imitatie,zodoende gaan de merk artikelen vaak langer mee en zijn op termijn relatief goedkoper.
De keus is aan jou,vind je een goede imitatie koop hem dan,jij moet hem gebruiken en de swinger moet gewoon zijn werk doen,meer niet.
Het enige minpunt aan een MK2 is de korte lengte van de swinger deze had iets langer gemogen,verder gewoon een goede swinger.
Probeer eens bij Aanbod of bij Gezocht misschien kun je 2e hands een setje goeie swingers op de kop tikken.

Wil
Willem Barnas

29-04-2003 22:06

Beste Pascal,

Op die inferieure, namaakrommel van de kruidenier op de hoek zie jij nog geen tik van een voorntje. Mocht er dan toch eens een suicidal-karpertje de boel strak willen trekken, dan zit de boel al hopeloos in de knoop voordat jij je lat beet hebt, of vliegen de onderdelen je om de oren. Een beetje slim karpervisser vist enkel met echte spullen...

Zonder dollen nu: Met de namaak- cq. imitatieuitvoeringen (niks mis mee, als het okee is) heb ik geen ervaring. Ik vis sinds kort met de MK2 van Fox (voorheen met MK1's), heb met de Butt-Bangers, Sensorisers en Danglers van Solar gevist en verder alleen met apen van 'Tuinman Tekkel' uit Engeland... Ik vind de MK2's voor het zware werk erg fijn (al had die arm van de MK2 langer gemogen) en voor het gepiel met schuifloodsystemen en het kantwerk bevallen/-vielen de MK1's en de Danglers (inmiddels hebben ze een nieuwe baas) me het beste, gewoon omdat ze net wat gevoeliger vissen.
De Butt-Bangers zijn heel universeel, je kunt ze d.m.v. verwisselbare gewichten (10-60 gram) helemaal aanpassen aan de omstandigheden, maar hij heeft een erg kort armpje, 't is bijna zielig...

Ik adviseer je voor zwaar werk de MK2 -evt. imitatie ervan- en voor lichter werk de Butt-Banger/Dangler van Solar te kopen, maar da's mijn idee.

Goed, genoeg reclame, je zoekt het maar uit... :wink:

Pascal, vang ze dit weekend en doe opa de groeten :lol:

Hiephoi,
WB :wink:
Pascal Rijzinga
Contacteer:

30-04-2003 10:15

Paul

Ik heb ze gekregen van een vriend van me. Ik weet dat ze vroegâh op beurzen nog wel eens verkocht werden. Maar tegenwoordig zie je ze dr niet meer tussenliggen. Ze zien er net zo uit als de MK2 alleen staat er geen Fox op.

Willem,

Ik zal hem de groeten doen, als we wat vangen, hoor je het!!

Pascal
Kees Ouwehand

30-04-2003 10:28

Te kort armpje voor de Butt-Bangers van Solar? Is er in twee maten en er is bovendien van de grootste maat een versie die telescopisch verder verlengbaar is. Daarmee is het de enige swinger met de optie van een lange arm. Veel langer dan een MK2 etc.

Groeten, Kees
Viktor van Ophuizen

30-04-2003 13:47

wegens nieuwe aanschaf aangeboden
3x swinger mk2 in presentatie koffertje
kleur blauw

voor meer info ga naar
<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.marktplaats.nl/index.php3?g=watersport&u=hengelsport&ID=16579" target="_blank" class=bericht>http://www.marktplaats.nl/index.php3?g=watersport&u=hengelsport&ID=16579</a><!-- BBCode auto-link end -->
Dennis van den Bogaert
Contacteer:

30-04-2003 14:14

Paul,mag ik weten waarom je overstapt van hangers naar swingers ?
Ik vis zelf meerendeels met hangers en bevalt mij het beste...
Het enige nadeel is evt. dat bij harde wind valse piepen kunnen voorkomen door het "gezwaai" van het kettinkje.
Een ander nadeel zou kunnen zijn dat wanneer je je hengels in "raketlanceer-stand" hebt staan dat ze niet blijven hangen op de plek waar jij dat wilt..
MAAR er is nu een SUPERhanger op komst van nash die ik geheid ga kopen als hij uitkomt,waarbij deze problemen voorgoed voorbij zijn !
VOOR verdere info verwijs ik je naar de nwe nash-catalogus.
mvrgr Dennis
PS ik heb geen aandelen bij nash hoor D)
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Paul Mekes
Contacteer:

30-04-2003 15:06

Dennis, je geeft zelf al aan waarom ik over wil stappen op swingers. Windloze dagen in Nederland zijn namelijk best wel zeldzaam. Verder wil ik af van die onrustige (horizontale) bewegingen (het gezwaai) van die dingen. Dit denk ik op te kunnen lossen door swingers te gebruiken.

Ik heb nog weinig gehoord over de manier waarop de lijn bevestigt wordt aan de swinger. Wat is bijvoorbeeld het voordeel van de magnetische oplossing zoals FOX die heeft. En werken de clips van de andere merken goed? Ik heb zelf slechte ervaringen met plastic clips / lijnbevestiging.

ciao,
Paul!
Dennis van den Bogaert
Contacteer:

30-04-2003 17:41

Zoals gezegd,bekijk eerst even die nieuwe "backbiter" van nash !!
Is voorzien van zowel een miniscuul lijnclipje als de normale hangerbevestiging.
Tevens geen normale kettinkjes meer,maar een "fietsketting" die alleen maar omhoog en omlaag kan scharnieren,en dus niet heen en weer waggelt in de wind.
Dennis
PS staat op pagina 64/65 van de catalogus...

Kees Ouwehand

30-04-2003 22:18

Backbiter, de superhanger van Nash? Wel ja, weer een copy, maar nu van MCF. Die jongens zijn al minstens een jaar op de markt met zo een geval. Niet meer waggelen in de wind? Moet ik nog zien. Er zit knap wat speling op die Nash versie. Meer dan op die van MCF.

Groeten, Kees
Paul Mekes
Contacteer:

30-04-2003 22:21

MCF, daar heb ik nog nooit van gehoord. Hebben die een website?

Die backbiter staat trouwens nog niet op de site van Nash?

ciao,
Paul!
Dennis van den Bogaert
Contacteer:

30-04-2003 22:41

Ne klopt,alleen in de catalogus.
Ik weet ook wel dat ie lijkt op die van mcf,maar die van mcf is 2 keer zo duur,heeft dat ingenieuze lijnclipje niet en als ik me niet vergis is die mcf er alleen maar met een rvs body,welke ik niet echt goed zichtbaar vind.
Dennis

Paul Mekes
Contacteer:

30-04-2003 22:44

Heeft Raven de catalogus / de backbiter van Nash? Niet dat ik 'm dan daar koop maar dan kan ik kijken hoe die er uit ziet.

Paul
Kees Ouwehand

30-04-2003 22:54

:smile: Inderdaad Dennis,

MCF is volledig van RVS en is twee keer zo duur. Maar het lijnclipje hebben ze wel. Heeft Nash meegecopieerd. Maar ik heb ze naast elkaar gehad. Die van MCF zit echt strakker in elkaar. En dat was nou juist het mooie vanwege die windgevoeligheid. Maar we zullen zien of het wat wordt.

Groeten, Kees
Paul Mekes
Contacteer:

30-04-2003 22:56

Aan welke prijs moet ik dan denken? Want wat is dan het voordeel van deze hanger tov. een goede swinger zoals FOX MKII?

ciao,
Paul!
Plaats reactie