Klaas je wijst mij op de mogelijkheid maar niet op het nut. Zie het nut niet van die koppeling met KSN/VBK. Lijkt mij verder een interne zaak van de KSN/VBK die los staat van een visvereniging.
Ik meen dat er juridisch nog wel beperkingen zijn aan het intrekken van een vispas. Bovendien kunnen dit soort regels naar willekeur toegepast worden. Controleurs zijn ook maar vissende collega's die door de HSV aangesteld zijn om controles uit te voeren. Mag al blij zijn als ze een cursus gehad hebben. Verder zie ik zo al 2 of 3 zaken waarvan je van tevoren al wist dat het overtreden daarvan algemeen goed is. Sommige zaken zijn gewoon wettelijk niet toegestaan en het is de overheid die er jaren niks aan doet. Gevolg is dat er een mentaliteitsverandering voor nodig is. Niet alleen bij karpervissers. Zo maar wat overpeinzingen. Feitelijk wordt ik een beetje moe van alles dichtplakken met regeltjes omdat mensen zich niet aan bestaande wetten houden. Daar is de politie voor. Het schiet straks zijn doel voorbij. Maar ik wordt ook moe van dat asociale gedrag van tegenwoordig. Als er een verbod was liep je vroeger naar de stek. Veel rommel maakte je niet en wat er was ging de vistas in. Maar ja, we hadden het viskamperen nog niet uitgevonden. Dat is als vanzelf gekomen en oogluikend toegestaan.
Groet, Kees