Ik heb jaren met een Fox Stalker Bucket gevist, hetzij de ouderwetse Royal versie. Op zich een prima tas voor het struinen. Toch heeft deze voor mij 2 nadelen.
Ten eerste is de tas net te klein. Zeker als je zoals ik een flinke camera hebt (Fuji 5600) en veel voer mee neemt. Tel daar een flesje water bij op en je tas is bomvol. Té vol...
Ten tweede vind ik een schoudertas bij het struinen niet echt prettig. Als je de tas de hele tijd om hebt, gaat de draagband behoorlijk trekken in je nek. Zeker als de tas zo zwaar is als bij mij. Vervolgens zet je dus de hele tijd je tas neer. Maar als je zoals ik veel loopt bij het observeren, komt het nogal eens voor dat je tas 15 meter verderop staat, terwijl je hem nodig hebt voor aas of onthaakspullen

Nu heb ik dus een JRC rugzak van 40 liter voor het struinen gekocht. Deze is op zich vrij groot, maar dat zie ik niet als een probleem. Een zak Variantjes, een fles water en de camera gaan er makkelijk in. Ik kan er zelfs nog wat (regen)kleding in stoppen afhankelijk van het weer. Het draagcomfort is vele malen beter dan bij schoudertassen.
Voor het statisch vissen heb ik trouwens de Carp Rig and Bait Carryall. Ook een hele mooie tas. De bergruimte is zeker ruim voldoende, het draagcomfort ten opzichte van een rugzak wat minder. De kleinere versie is weer wat te klein naar mijn smaak.
Kortom, in mijn ogen ben je het beste af met een rugzak

Ik gebruik ook al jaren lang deze oprolmat van Fox, hetzij de oude versie:
http://www.foxint.com/catalogues-products.php?lang=e&product=1047&catalogue=1§ion=48.
Voor het struinen zijn zulke matten ideaal. Opgerold zijn ze handzaam om mee te nemen én prima bruikbaar als zitzakje. De flap is weer handig bij het terugzetten van de vis.