Ik had wel beter verwacht !!!!

.
 . 

).
  ).  .
.  . maar dat weet ik niet:).
 . maar dat weet ik niet:). . maar als je een karper op een droge onthaakmat, of droog gras legt, maakt denk ik niet veel uit. je legt hem er toch eerst met net en al op. je net is altijd nat(ik neem niet aan dat je je karper met je hengel uit het water tilt:P) waardoor je mat ook direct nat word. zelfde geld voor het gras. ik heb altijd wel een emmertje/zak met water wat ik over de karper gooi, zodat de onthaakmat nog natter word.
. maar als je een karper op een droge onthaakmat, of droog gras legt, maakt denk ik niet veel uit. je legt hem er toch eerst met net en al op. je net is altijd nat(ik neem niet aan dat je je karper met je hengel uit het water tilt:P) waardoor je mat ook direct nat word. zelfde geld voor het gras. ik heb altijd wel een emmertje/zak met water wat ik over de karper gooi, zodat de onthaakmat nog natter word. 
 .
 .

. het is misschien ook wel beter om een karper in het water te onthaken. maar bij sommige wateren gaat dat een beetje moeilijk. het zou gewoon beter zijn geweest als ze een onthaakmat zouden hebben gebruikt. zodat beginnende vissers zien hoe je een karper zou moeten behandelen. ik denk dat er wel beginners zijn die denken, oh een onthaakmat is niet nodig, want hun(bekende nederlandse vissers) doen het ook niet.
 . het is misschien ook wel beter om een karper in het water te onthaken. maar bij sommige wateren gaat dat een beetje moeilijk. het zou gewoon beter zijn geweest als ze een onthaakmat zouden hebben gebruikt. zodat beginnende vissers zien hoe je een karper zou moeten behandelen. ik denk dat er wel beginners zijn die denken, oh een onthaakmat is niet nodig, want hun(bekende nederlandse vissers) doen het ook niet.  .
 .Douwe Bijlsma schreef:Er is helemaal niks aan de hand, bovendien zie ik hem liever zonder onthaakmat dan menig tentjevisser met een matras.