En dan hier met deze vragen komen .

ps , voor jou zal koos ook wel speciaal water verkopen om je mix aan te maken

menno laarmans schreef:Dacht dat je in n ander topic zoveel over bollen wist te vertellen.?????
En dan hier met deze vragen komen .

ps , voor jou zal koos ook wel speciaal water verkopen om je mix aan te maken

harm-jan dorenbos schreef:het lijkt miss. een domme vraag, omdat hierboven ook al 1001 recepten te zien zijn, maar toch heb ik deze vraag; Ik wil deze zomer een keer gaan vissen op een meer waar weinig wordt gevist, en ik anders nooit kom. Ik kan hier een max. 5 dagen voeren, en wil graag ongeveer 10 kilo in totaal rollen. Ik heb nog nooit boilies gedraaid, dus ik draai met de hand. Het gaat hier om een simpele zomer mix. Ik vraag dit, omdat ik door de bomen het bos niet meer zie(door de mixen de karper niet meer zie;))
h-j
 Nou ik geef het je te doen. Als je een beginnend boilie draaier bent is 10 kilo met een rolbord al afzien. En dan gaat het niet zozeer om het rollen van 10 kilo mix, maar alles wat er bijkomt. Mix aanmaken in 2 keer 5kilo per keer biv. of je moet je worsten goed vochtig kunnen houden. Dan rollen, koken, de boel schoonmaken, 3 dagen drogen en verpakken en invriezen. Vergis je niet in de hoeveelheid werk die erin zit. En als je het ook nog met de hand zonder rolbord gaat doen trek er dan maar een dag voor uit. Als je een beetje ervaren bent met draaien lukt het je 20 kilo in 4 a 5 uur te doen. Er zijn er natuurlijk ook die meer kunnen halen. Nu praat ik hier over een deegspuit op compressor met gewone rolborden dus geen wals machine's.
  Nou ik geef het je te doen. Als je een beginnend boilie draaier bent is 10 kilo met een rolbord al afzien. En dan gaat het niet zozeer om het rollen van 10 kilo mix, maar alles wat er bijkomt. Mix aanmaken in 2 keer 5kilo per keer biv. of je moet je worsten goed vochtig kunnen houden. Dan rollen, koken, de boel schoonmaken, 3 dagen drogen en verpakken en invriezen. Vergis je niet in de hoeveelheid werk die erin zit. En als je het ook nog met de hand zonder rolbord gaat doen trek er dan maar een dag voor uit. Als je een beetje ervaren bent met draaien lukt het je 20 kilo in 4 a 5 uur te doen. Er zijn er natuurlijk ook die meer kunnen halen. Nu praat ik hier over een deegspuit op compressor met gewone rolborden dus geen wals machine's.wesley vroom schreef:lijkt me wel aardig vraag me alleen af of die 50 gram rijstebloem wel enig nut heeft.