Op een cropcam zal je idd aan een 17-55 meer hebben dan aan de 24-70L , ik heb vroeger toen ik nog 1.6 crops gebruikte de 17-55 gehad en dat was optisch een heel erg mooie lens, waar je wel zal moeten mee opletten in disco’s is flare, daar is deze lens nogal gevoelig voor, voor de rest een pareltje. De bouw is goed maar geen L dat wel, hou er ook rekening mee dat dit een vrij grote en zware lens is. Nu gebruik ik een 24-70 L maar enkel op m’n 5D eigenlijk waar dit bereik dan weer ideaal is, wel een grote en zware lens, optisch heel goed maar slechts heel weinig beter dan de 17-55 hoor.
Mijns inziens zal je in disco’s altijd moeten flitsen, maar ik zie dit soort geflitste partypics eigenlijk veel liever dan niet geflitste, maar dan moet je flitsen dan ook proberen goed onder de knie te krijgen ( vooral gebruik proberen te maken van een off schoe cord ! )
Waar je denk ik nog meer zou kunnen aan hebben dat een 17-55 is een 15mm fish eye, da’s pas een partypics lens, met super groothoek en fish lenzen maak je volgens mij de meest sfeervolle partyfoto’s
![:wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
!
Iets wat heel erg mooi kan zijn : met een fish of een goede breedhoek , portret maken van een feestganger met de sluiter op 1/5 a 1/10e , flitsen op het tweede gordijn en terwijl een draaiende beweging maken met je cam, geeft heel erg mooie effecten !
Een andere is om met een zoomlens in of uit te zoomen terwijl je met een relatief lage sluiter werkt, allemaal veel mooier dan die standaard portretjes die in mijn ogen allesbehalve origineel zijn. Die laatste vergen wel wat oefening maar probeer maar even, oefening baart kunst !