Eindelijk konden ik en mijn vismaat dennis onze 2e sessie van het jaar plannen.
Nadat we zaterdag ochtend bij de plaatselijke super de boer gewerkt hadden konden we om een uurtje of half 2 naar de gewenste stek afreizen niet gerekend op wat we daar aantroffen!
We kwamen aan op het water maar de stekken die we in gedachten hadden zaten allemaal vol sterker nog bijna alles zat vol en aangezien we niet zijn van het drukke vissen zijn we naar de andere kant van het water gegaan waar we gelukkig nog een plekje konden vinden waar we 2 jaar geleden nog een "Super" sessie hadden gehad, gelukkig hadden we hier alle ruimte om de kant op te vissen waar we heen willen zonder andere vissers in de weg te liggen.
Na het aas zorgvuldig op de gewenste stekken gebracht te hebben gingen we de tenten maar is opzetten.
Rond een uurtje of 9 kwamen mijn maat zijn vriendin en een vriendin van haar even langs en nog geen 5 minuten nadat ze er waren ging mijn rechter hengel piepen! Een zakker ! dat voorspeld weinig goeds!
Inderdaad een brasem op mijn rechter hengel, tijdens het opnieuw beaasen van mijn rechter ging mijn linker piepen! JUIST! mijn eerste karper van het jaar!!

Mooie schub van 16 pondjes.
10 minuten nadat ik mijn visje weer te water had gelaten ging mijn maat zijn rechter ook piepen!
Weer een karper allen dit keer een stuk minder mooi exemplaar deze was waarschijnlijk door onze mede karpervisser een keer niet goed behandeld zijn bek zag er niet goed meer uit en zijn schubben waren ook flink beschadigt. Jammer!
Die nacht wisten we nog 1 brasem te vangen.
De volgende dag bleef het heel de dag rustig geen piepjes niks wel een heerlijk lente zonnetje!
We hadden er alle vertrouwen in de laatste nacht toch nog een leuk visje te vangen omdat de vorige nacht toch ook vis had op geleverd! En jah hoor rond een uurtje of kwart voor 12 een mooie run op eveneens mijn linker hengel! (BuzzBaits Honing

)
Na een mooie dril merkte ik al dat dit toch andere koek was dan mijn vorige karper toen hij in het licht kwam bleek dit ook het geval te zijn!
We dachten eerst dat hij groter was maar dit maakte hem zeker niet minder mooi!
Een mooie schub van 25 pond

Die nacht bleef het verder stil maar waren toch blij dat we onze eerste visjes van 2008 hebben mogen vangen!
Hoop over een week of 2/3 weer een sessie te plannen!