ESP achtersteun

Plaats reactie
Eus Molewijk
Contacteer:

30-03-2008 11:43

Na een hele berg achterseuntje te hebben geprobeerd vond ik deze van ESP:

Afbeelding

Afbeelding

Op zich niks bijzonders maar ze werken super, de hengel zit gewoon goed vast maar is toch nog op een normale manier uit de steunen te graaien mocht dat ooit een keer nodig zijn. :lol:

Ik weet niet of ze al in Nederland te koop zijn, ik heb ze uit engeland.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Kees Ouwehand

30-03-2008 12:03

Ziet er weinig spectalculair uit Eus. Kan de diameter aangepast met heet water? Zo ja, kom je wel erg dichtbij die Fox dingen. Wat was daar dan mis mee?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Eus Molewijk
Contacteer:

30-03-2008 16:35

Klopt Kees.

Het hoeft er wat mij betreft ook niet spectaculair uit te zien, het gaat erom dat het fijn werkt, en dat doet het zeker.
Ik heb die spectaculair uitziende van Solar gehad maar ik verkies deze boven die van Solar.
Of je ze kan krimpen weet ik niet, ik weet wel dat ze er in 2 maten zijn, groot om om het handvat te klemmen en klein om om de blank te klemmen, zoals ik heb. ;)
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Kees Ouwehand

30-03-2008 17:11

Mijn probleem is altijd dat de diameter van de blank net te klein is om te klemmen. Met warm water kun je ze dan wat aanknijpen. Maar dat kan met de steuntjes van Fox net zo goed. Vraag is dus wat deze anders maakt. Beter dan bijvoordeeld deze:

Afbeelding

Groet, Kees
Eus Molewijk
Contacteer:

30-03-2008 17:37

Zoals je kunt zien is die van ESP gemaakt om op de blank te klemmen, degene die jij toont is gemaakt om op de duplon/kurken greep te klemmen, ik denk dat dat deze beter maakt.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik die van Fox eigenlijk nooit geprobeerd heb.
Peter kuipers

30-03-2008 19:33

Ik bezit de steuntjes van fox. Ben er niet echt tevreden over fox warrior xt hengels klemt ie niet bij de achterkant daar zit geen foam en is dus gewoon te dun. Ik heb ook nog andere hengels met foam die klemt ie wel normaal alleen met heel hoog en laag vissen op de rodpod begint het toch wat te glijden kortom niet echt een aanrader als je de wat dunnere blank bezit. Ik gebruik ze dus ook niet meer.

gr peter
vr gr peter
Kees Ouwehand

30-03-2008 19:55

Klopt Eus. :lol:

Die van Fox gebruikte ik over kurk heen. Dus zoals ik zei kun je die met heet water afstellen zodat ze niet glijden. Als je de originele hebt kreeg je daar een gebruiksaanwijzing bij waar dat in stond. Je kunt ze natuurlijk niet op de blank klemmen. Voor op de blank gebruikte ik zachte steunen van Gardner, meen ik. Die ESP's moeten zo te zien net geschikt zijn voor de diameter van de blank. Dat vind ik een nadeel. Ook het nadeel van die van Gardner. Ik heb vrij dunne blanks.

Aangezien ik de ene keer op de blank en de andere keer op het handvat af moet klemmen gebruik ik nu de Solar's die je gewoon af kunt stellen. Enige is dat je de onderdelen niet moet kwijt raken.

Groet, Kees
Plaats reactie