Heren,
Douwe heeft wel een punt, dat kan ik niet ontkennen, maar slaat wel redelijk ver dooro zo af en toe
even met brontekst van MiLNV:
De Wet op de Openluchtrecreatie (WOR) regelt een aantal zaken op het gebied van de verblijfsrecreatie zoals de locatie en variatie van het kampeeraanbod. Maar ook de voorschriften voor hygiëne, gezondheid en veiligheid. Ook de Regeling van de kampeerovereenkomst is in de WORopgenomen. Deze regeling is vooral van belang is voor de rechtspositie van langkampeerders.
Intrekking
Deze onderwerpen kunnen ook geregeld worden via de ruimtelijke ordening en dan vooral via:
Bestemmingsplannen met de daaraan gekoppelde gebruiksvoorschriften;
Burgerlijk Wetboek;
Algemene milieuwetgeving;
Wet milieubeheer;
Waterleidingsbesluit;
Wet bodembescherming;
Daarom wordt de WORper 1 januari 2008 ingetrokken. Hiermee wordt onnodige regelgeving teruggedrongen en wordt het mogelijk om meer regionaal maatwerk op het gebied van verblijfsrecreatie te bieden. Er is een overgangsregeling om gemeenten de tijd te geven zich in te stellen op de nieuwe situatie.
Of wel als je het kamerstuk ook nog eens doorspit, vriend Schuttenier heeft dit ook al eens vermeld.
Na intrekking van de WOR zal het vrij kamperen niet meer verboden zijn tenzij gemeenten er toe overgaan een verbod in te stellenDus Douwe, dit hoeft dus niet perse via een bestemmingsplan maar kan ook via een plaatselijke verordening of via een aantal andere wegen die zijn benoemd, puur een kwestie van decentralisatie vanuit de overheid naar de gemeenten. AVP wijziging is mijn inziens wel de korste slag en kan vrij vlot geregeld word voor ambtenaarsbegrippen dan
Voorbeeld nijmegen: www2.nijmegen.nl/.../560746/R2007-282wijziging_APV_vervallen_Wet_op_de_Openluchtrecreatie_WOR.pdf
mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.