twenthe kanaal

Plaats reactie
arjan gotink

10-03-2008 16:23

hallo ik wou graqag wat info over het twenthekanaal ter hoogte lochem-almen
-hoe voeren
-waar vissen
-andere tips

m.v.g arjan gotink
Jan Peter Teerling

10-03-2008 17:14

Hallo Arjen,
Ik vis altijd op de even weekenden bij de brug van Lochem,de oneven weekenden bij de brug van Almen.

Ik begin altijd op woensdag te voeren met The Source van Dynamite baits (Maak nou niet de beginnersfout door van die goedkope boilies te voeren,alles beneden de 10,- p.kg is meuk!) en voer per keer zo'n 3 tot 5kg.Dit ivm veel witvis,Duitsers en Polen,die na mijn voeren langs de brugpijlers gaan met een netje en zo mijn boilies weer 'opvissen' Dus let op dat je niet voert als er pottenkijkers in de buurt zijn.Ook bestelbusjes met witte kentekenplaten moet je voor op je hoede zijn.

Op zaterdag begin ik altijd met vissen.Met zw wind vis ik altijd tussen brugpijler 3 en 4.Komt de wind uit het noorden zit ik altijd tussen pijler 4 en 5.Heb je pech en is het oosterwind,gooi ik radicaal de boel om en leg ik alles onder het eigen kantje,zorg dan wel dat je je hengels in de zgn "scudopstelling' hebt staan ivm lijndressuur!

Ik vis altijd met kant en klare rigs uit de viswinkel,zelf fabriceren levert mij steenvast lossers op!

Tip:Ivm het zéér goed kunnen ruiken van onze vriend de karper gebruik ik altijd rubberen handschoentjes om mijn haakaas aan de rig te bevestigen.Doe je dit niet zal je het zeker merken en met een blank huiswaarts gaan!

Succes! :D
Laatst gewijzigd door Jan Peter Teerling op 10-03-2008 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
peter andrae

10-03-2008 17:18

Nou dan kan ik het wel vergeten.

Afbeelding
weerensteyn harold

10-03-2008 18:13

rubberen handschoenen ?? ik heb van die bouwvak handschoenen ,en als het regent van die fredhandschoenen,anders glipt me boellekke weg. :o
Remco Oudhuyzen

11-03-2008 12:13

Peter, Dat heet extra flavouren... lekkere groene smurrie erdoor..
Daaf Wolters

11-03-2008 14:34

Om even volledig in de trant van het topic te reageren:

Hoe voeren? Als ik jou was zou ik voer in het water gooien, dat lijkt me de beste manier.

Waar vissen? Ik denk dat je in het water de beste kansen hebt, hoewel op de overkant ook nog wel eens een verrassing op kan leveren.

Andere tips: probeer eens op de overkant te gooien en de slip goed dicht te zetten. Zet nu je hengel met de top naar beneden, lachen man!

Ok, serieus dan. Wat denk je, dat je hier zulke pasklare antwoorden gaat krijgen? Zelfs als mensen dat al zouden willen geven ligt het gewoon niet zo simpel.
Als je echt op zoek bent naar informatie, probeer dan specifieker te zijn en probeer niet in een post alles waar iemand jaren voor nodig heeft gehad om het uit te zoeken op het board te krijgen, dat gaat je niet lukken.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Stef Dijkstra

11-03-2008 14:39

Nou nou nou, Daaf niet zo negatief ;)! Jij bent togg geen kanaalvisser of wel :P? Haha!!
arjan gotink

11-03-2008 17:40

nou in ieder geval bedankt voor jullie tips ik g in ieder geval wat proberen hopen dat ik dit jaar niet soveel blank
als afgelopen jaren
Stef Dijkstra

12-03-2008 11:55

Tsja Arjan...

Je moet niet denken dat iedereen zomaar "zijn favoriete" stekje of aanpak prijsgeeft. Maar op het twentekanaal kun je wel goede resultaten boeken als je gewoon een mooi stuk bodem opzoekt (harde plaat, zandbankje, mosselbank, etc...) en daarop een voerplek aanlegt. Dat is naar mijn weten een goede manier om veel vis van het TK te trekken... Ik ga er zelf niet specifieker op in.
Tim Belshof
Contacteer:

14-03-2008 17:55

Arjan.

Als eerste ga je observeren. Zie je vis springen/rollen weetje in iedergeval dat er vis komt. Begin niet gelijk met voeren maar ga een aantal nachten/dagjes instant vissen. Vang je vis? Dan zou ik rustig beginnen met voeren. Levert dat vis op. voer je iets meer. Let wel op het jaargetij. Vis langs eigenkantje/vaargeul/overkant om er achter te komen welke stek de meeste vis oplevert.
Op het twentekanaal is genoeg vis te vangen! Ken genoeg mensen die regelmatig een visje vangen dus zo moeilijk hoeft het niet te zijn. Verder zou een peilhengel ook wel makkelijk zijn. zoals stef al aangeeft zoeken naar platen/mosselbanken etc.

Succes en vooral niet te moeilijk doen!
Plaats reactie