zo mensen, ik heb niet veel te doen, dus ik zal hier eens een verslagje neerzetten van een sessie in september, hopen dat het goed wordt...
de vissen zijn al eens gepasseerd, maarja, voor dit topic mag het nog wel eens he.
het is de vijftiende september en ik heb samen met mijn broer besloten om te gaan korsten, we vissen op een klein afgesloten water waar enkele erg mooie vissen zitten. aangekomen bij de te bevissen stek zien we erg veel vissen zonnen, waaronder drie vissen die er van boven af erg dik uitzien. we komen dus aan en tuigen de hengels erg snel op, maar dan net als je een korst aan je haak hebt zie je die brede ruggen terug de diepte inschuiven... @(§è!ççàà hoort men dan, dit is niet zo een goed begin... dan maar ergens anders de korst neerleggen besluiten we, en omdat het toch erg warm was lagen er nog wel wat meer vissen te zonnen, ik gooi mijn korst in en vrijwel direkt zien ik dat een mooie vis ze pakt, ik sla aan en hij hangt. ik had aan mijn kleine broertje belooft dat hij deze vis mocht gaan drillen en er ook mee op de foto mocht. dus dat doed hij dan ook, hij is zeven jaar oud dus heeft wel wat moete met de vis en de karperhengel

by the way , hier het resultaat:
een mooie maagdelijke spiegel:
2 mooie foto's vind ik zelf.
terug naar de sessie:
er worden enkele kleinere vissen gevangen waar ik geen foto van heb, en op een gegeven moment slagen ik en mijn broer op percies hetzelfde moment aan, het resultaat zijn 2 schubjes:
die van mijn broer vond ik zelf wel erg mooi gebouwd,lang en toch een speciaal figuurtje, die van mij was maar schraal gebouwd
en deze vissen moeten natuurlijk weer terug in hun element gezet worden:
en dan komt een van de momenten waar je van droomt, ik gooi mij korst in, ze is redlijk groot en de haak zit er goed in. ik gooi op een plaats waar ik ervoor 1 ven de breedruggen zag bovenkomen. ik laat de korst deze keer echt lang inliggen, normaal haal ik zeker 1 keer in de 5 minuten in om te kijken of ze er nog aanzit, maar nu deed ik dit gewoon niet. dan zie ik de rug komen,maar er komt ook een klein schubje mee

o-o please, laat die grote de korst nemen, dan gaat de mond waar een appel in kan gaat open en de korst naar binnen, ik sla aan en de vis neemt vrijwel niet van draad, ik zeg nog tegen mijn broer dat het kleine visje de korst gepakt heeft, maar dan komen de beuken op de hengel, je kent het wel, de stok gaat hoepelrond om dan weer even in normale stand terug te keren.zo gaat het maar door en door terwijl de vis heel zachtjes draad neemt, ik weet nu zeker dat het een 'dikke' is. de drill duurt een kwartier en dan schuift de schitterende vis het net in
deze is echt dik en ook nog eens een spiegel, ik ben erg blij, en de vis wordt zoals alle andere braaf terug gezet:
er komen weer wat kleinere vissen langs en we besluiten om te verkassen. een goede keuze blijkt later, er komen enkele mooie spiegels uit en ook een warrelschub:
een mooie spiegel die vlak voor de kant kwam slurpen terwijl ik erg ver weg lag, ik trek de korst voor de vis en hangen...
de volgende mooie spiegel wordt op identiek dezelfde manier gehaakt en geland, een mooie vis, alleen spijtig van de zon...
en dan komt de warrelschub, dé mooiste vis die ik al heb gevangen, alhoewel, de breedrug was toch ook mooi
deze vis was dan ook maagdelijk, ik heb nog nooit zo een mooie gave bek gezien
zo, dit was een verslagje van mij sessie, waar in totaal 28 vissen in het net kwamen, en ook enkele zeer mooie
ik hoop dat jullie dit graag gelezen hebben en dat ik zo een goede bijdrage aan dit topic heb kunnen leveren.
greetzzz