Groet,
John
Nb. gaarne dit bovenstaande met enig nuance te interpreteren om deze zeer interessante discussie alsnog voort te kunnen zetten. Oftewel, ík ben er nog niet klaar mee!!!!!! Wat mij betreft

Kees Ouwendijk schreef:Kan het toch niet laten, mijn clips zijn jaren oud, mijn wartel kan je ook niet muurvast zetten en met de vissen die ik ving was het onderlijntje met wartel al uit de clip en is het een soort inlinelood ( stukje tube met clip en lood glijd als schuiflood over de lijn. daar ik in het begin veel lood verloor ben ik gaan lijmen en met een klein druppeltje ben je nog zelden je lood kwijt en de keren dat het wel zo is heeft het misschien vastgezeten en heeft het je misschien een karper opgeleverd die je anders niet zou vangen ???? en bij lijnbreuk glijd het van de lijn af !!!!
Kees Ouwendijk schreef:Als ik vissen met rigs en lood dood vind, had ik er fotos van gehad en het al op menige meeting ter sprake gebracht.
Ik had ook nog wel een paar vragen gehad, die ene: als het lood er niet makkelijk afgaat ?? wat gebeurd er dan met lijnbreuk ??
En ik had ook nog wel willen weten: ligt het altijd met lijntje omhoog,wat gebeurd als het anders ligt , is het dan nog zo goed, onderste boven enz
Chris Noorlander_ schreef:variant met inline / elastiek of iets dergelijks.
m.v.g. Chris
Kan die vis in elke situatie, als ie rustig op de bodem gaat liggen, door spiercontracties in zn bek de haak in de meeste gevallen snel lossen.
Chris Noorlander_ schreef:Hallo Hans,
Er is geen daadwerkelijk bestaande variant, maar een inline-lood waarbij de onderlijn gefixeerd word met een elastiekje is eigenlijk iets wat Kees al noemde en meer -zomaar een variatie-. Wat dat betreft zijn er een aantal manieren te verzinnen om de montage van Dennis gemakkelijker, simpeler en goedkoper in elkaar te slingeren, vandaar mijn vraag, eerder.
m.v.g. Chris