veel eieren
- richard van der vliet
hallo,
als ik mijn vismeelmix draai, dan doe ik er 20 eieren op een kilo bij, persoonlijk vind ik dit erg veel en mijn vraag was dus
hebben bepaalde ingrediënten meer ei nodig dan andere?
welke van mijn mix zijn dit dan? (zodat ik die ingredienten kan vervangen voor ingrediënten die minder ei nodig hebben)
de ingrediënten die ik in mijn mix verwerk, dat zijn:
tarwegriesmeel
vismeel
sojabloem (vet)
tarwegluten
dit wil ik weten omdat als ik dan 5 kilo vismeelboilies wil draaien, dan houd dat in dat ik 100 eieren moet hebben en dat vind ik wel extreem veel, en de eieren zijn ook niet bepaald goedkoop.
ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.
met vriendelijke groet richard
als ik mijn vismeelmix draai, dan doe ik er 20 eieren op een kilo bij, persoonlijk vind ik dit erg veel en mijn vraag was dus
hebben bepaalde ingrediënten meer ei nodig dan andere?
welke van mijn mix zijn dit dan? (zodat ik die ingredienten kan vervangen voor ingrediënten die minder ei nodig hebben)
de ingrediënten die ik in mijn mix verwerk, dat zijn:
tarwegriesmeel
vismeel
sojabloem (vet)
tarwegluten
dit wil ik weten omdat als ik dan 5 kilo vismeelboilies wil draaien, dan houd dat in dat ik 100 eieren moet hebben en dat vind ik wel extreem veel, en de eieren zijn ook niet bepaald goedkoop.
ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.
met vriendelijke groet richard
-
- Contacteer:
Richard,
Zelf vind ik 20 eieren voor een kilo droge
mix wel erg veel. De mix die ik de laatste
paar jaar gebruik, daar gaan 10 eieren op,
en op andere mixen die ik weleens gemaakt
heb ook zo,n 10 "middelgrote" eieren.
Richard, als je echt 20 eieren nodig hebt
voor een kilo doe dan het volgt: Verminder
de eieren voor de helft, dus 10 eieren, en
voeg voor die andere weggebleven eieren water
toe. Ik zou wel even voor de tijd, de 20 eieren afwegen, zo kan je zien hoeveel nat
gewicht je nodig hebt om je mix aan te maken.
Ik zou dan gewoon 10 eieren in een schaal
breken en deze dan op een weegschaal zetten,
en deze aanvullen met water tot het gewicht bereik is wat je ook nodig hebt als je gewoon
20 eieren gebruikt.
Het is misschien niet onverstandig, om aan
je mix 5 tot 10% ei-albumine toe te voegen.
groetjes Benny
Zelf vind ik 20 eieren voor een kilo droge
mix wel erg veel. De mix die ik de laatste
paar jaar gebruik, daar gaan 10 eieren op,
en op andere mixen die ik weleens gemaakt
heb ook zo,n 10 "middelgrote" eieren.
Richard, als je echt 20 eieren nodig hebt
voor een kilo doe dan het volgt: Verminder
de eieren voor de helft, dus 10 eieren, en
voeg voor die andere weggebleven eieren water
toe. Ik zou wel even voor de tijd, de 20 eieren afwegen, zo kan je zien hoeveel nat
gewicht je nodig hebt om je mix aan te maken.
Ik zou dan gewoon 10 eieren in een schaal
breken en deze dan op een weegschaal zetten,
en deze aanvullen met water tot het gewicht bereik is wat je ook nodig hebt als je gewoon
20 eieren gebruikt.
Het is misschien niet onverstandig, om aan
je mix 5 tot 10% ei-albumine toe te voegen.
groetjes Benny
- richard van der vliet
benny,
ik heb al eens geprobeerd 10 eieren te gebruiken en dan de rest aan te maken met water, maar dan merk ik dat mijn mix niet goed bind en dus uit elkaar valt.
maar dat van die ei albumine toevoegen, dat zal ik wel een keer proberen, maar hoeveel gram ei-albumine denk jij dan dat ik to zou moeten voegen??
bedankt voor je reactie
mvgr Richard
ik heb al eens geprobeerd 10 eieren te gebruiken en dan de rest aan te maken met water, maar dan merk ik dat mijn mix niet goed bind en dus uit elkaar valt.
maar dat van die ei albumine toevoegen, dat zal ik wel een keer proberen, maar hoeveel gram ei-albumine denk jij dan dat ik to zou moeten voegen??
bedankt voor je reactie
mvgr Richard
-
benny zegt 5 tot 10 procent
dus dat is dan tussen de 50 tot 100 gram
en beetje proberen
dat is het altijd met bolies draaien en beetje proberen en bind de mix goed dan stop met het toevoegen van ei-albumine.
mzzl patje
dus dat is dan tussen de 50 tot 100 gram
en beetje proberen
dat is het altijd met bolies draaien en beetje proberen en bind de mix goed dan stop met het toevoegen van ei-albumine.
mzzl patje
-
- Contacteer:
Richard,
Net wat Patrick zegt, zo,n 50 a 100gr!
groetjes Benny
Net wat Patrick zegt, zo,n 50 a 100gr!
groetjes Benny
-
Beter gebruik je eipoeder, is de helft goedkoper en werkt net zo goed...
Mvg Niels
Mvg Niels
-
- Contacteer:
Niels,
Eipoeder kan ook, maar omdat je zeer kleine
hoeveelheden van de ei-albumine gebruikt,
word de prijs wat gedrukt.
Eipoeder is wel iets vetter.
groetjes Benny
Eipoeder kan ook, maar omdat je zeer kleine
hoeveelheden van de ei-albumine gebruikt,
word de prijs wat gedrukt.
Eipoeder is wel iets vetter.
groetjes Benny
-
Klopt helemaal, maar of die paar procenten extra vet nu echt wat uitmaken. Geloof niet zo in de EA-theorie. Je kent het wel, met je rekenmachine tot op drie cijfers achter de komma uitrekenen of je mix wel 'vangend' of verantwoord is.
Mvg Niels
Kleine opmerking: zag net dat je tarwegluten gebruikt, beter laat je die weg want met griesmeel heb je al een pracht van een binder. Wel een beetje schuiven met de hoeveelheden van de andere ingredienten en misschien een beetje polenta toevoegen om het ergste plakken op te vangen.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Niels Hofman op 2003-03-23 19:33 ]</font>
Mvg Niels
Kleine opmerking: zag net dat je tarwegluten gebruikt, beter laat je die weg want met griesmeel heb je al een pracht van een binder. Wel een beetje schuiven met de hoeveelheden van de andere ingredienten en misschien een beetje polenta toevoegen om het ergste plakken op te vangen.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Niels Hofman op 2003-03-23 19:33 ]</font>
-
- Contacteer:
Niels,
Ik heb me nog nooit in de EA-theorie verdiept.
Vooral dat gedoe met die cijfertjes achter
de comma, vind ik "persoonlijk" te overdreven.
Wel is het zo dat boilies op basis van veel
koolyhdraten goed instant zijn.
groetjes Benny
Ik heb me nog nooit in de EA-theorie verdiept.
Vooral dat gedoe met die cijfertjes achter
de comma, vind ik "persoonlijk" te overdreven.
Wel is het zo dat boilies op basis van veel
koolyhdraten goed instant zijn.
groetjes Benny
- richard van der vliet
niels,
bedoel je dan dat ik net zoveel eipoeder aan mijn mix moet toevoegen als ei albumine, of bedoel je dat ik het best mijn deeg kan aanmaken met eipoeder???
en waar kun je dat eipoeder dan kopen??
oja en ik geloof ook niet zo in de evert van aalten theorie, aangezien het natuurlijke voedsel van de karper voor een groot deel uit eiwitten bestaan.............
bedoel je dan dat ik net zoveel eipoeder aan mijn mix moet toevoegen als ei albumine, of bedoel je dat ik het best mijn deeg kan aanmaken met eipoeder???
en waar kun je dat eipoeder dan kopen??
oja en ik geloof ook niet zo in de evert van aalten theorie, aangezien het natuurlijke voedsel van de karper voor een groot deel uit eiwitten bestaan.............
-
- Contacteer:
Richard,
Van eipoeder ook zo,n 5 a 10% toevoegen.
groetjes Benny
Van eipoeder ook zo,n 5 a 10% toevoegen.
groetjes Benny
-
Eipoeder koop je in dezelfde winkel als ei-albumine. Wat ik wel altijd doe is eipoeder zeven want er zitten vaak 'klonten' in en die zijn niet echt bevordelijk voor het verwerken van je mix. Verder kun je gewoon dezelfde hoeveelheden aanhouden (5 a 10%) als ei-albumine.
En Richard, ik snap echt niet hoe je aan die 100 eieren per 5kg komt. Tijdje geleden heb ik met 240 eieren 28 kg 24mm boilies gemaakt en ik heb echt geen bijzondere mix of genetisch gemanipuleerde supereieren.
Mvg Niels
En Richard, ik snap echt niet hoe je aan die 100 eieren per 5kg komt. Tijdje geleden heb ik met 240 eieren 28 kg 24mm boilies gemaakt en ik heb echt geen bijzondere mix of genetisch gemanipuleerde supereieren.
Mvg Niels
- richard van der vliet
niels,
ik vond het dus ook al asociaal veel, dus daarom opende ik deze topic, want ik wil ook gewoon een mix draaien zonder al teveel eitjes.
en ik snapte het ook niet, dus ik dacht dat het aan 1 ingrediënt lag, of een combinatie van 2 ingrediënten die zoveel eieren opnemen.
mvgr Richard
ik vond het dus ook al asociaal veel, dus daarom opende ik deze topic, want ik wil ook gewoon een mix draaien zonder al teveel eitjes.
en ik snapte het ook niet, dus ik dacht dat het aan 1 ingrediënt lag, of een combinatie van 2 ingrediënten die zoveel eieren opnemen.
mvgr Richard
- richard van der vliet
hallo,
ik werk nu met een nieuwe mix en nu gooi ik iets meer dan 34 eieren op 3.2 kilo droge mix erin.
ik heb het tarwegriesmeel en de tarwegluten vervangen door maismeel en tarwebloem en natuurlijk de samenstelling wat veranderd.
dus ik weet genoeg, allemaal nog bedankt voor jullie reacties!!!
mvgr Richard
ik werk nu met een nieuwe mix en nu gooi ik iets meer dan 34 eieren op 3.2 kilo droge mix erin.
ik heb het tarwegriesmeel en de tarwegluten vervangen door maismeel en tarwebloem en natuurlijk de samenstelling wat veranderd.
dus ik weet genoeg, allemaal nog bedankt voor jullie reacties!!!
mvgr Richard
-
Hey ik zal maar oppassen met die eieren
Zal wel is heel moeilijk kunnen worden om genoeg eieren te kunnen kopen in de winkels
maar succes er mee
laters patje
Zal wel is heel moeilijk kunnen worden om genoeg eieren te kunnen kopen in de winkels
maar succes er mee
laters patje
- Sjoerd Groot
- Contacteer:
Tegen de tijd dat het pasen is zijn e rweer volop eieren. Ze gaan geïmporteerd worden dacht ik, worden ze alleen iets duurder van... Wel is het nu zo dat er in de supermarkt waar ik werk geen enkel ei meer te koop is. De supermarkt in de wijk ernaast had ze nog volop. Dus wie zoekt zal vinden
gr Sjoerd

gr Sjoerd
- richard van der vliet
hallo,
ik heb laatst bij de aldi 40 eitjes gehaald en er stonden nog zat doosjes, alleen de prijs is wel met 6 cent per doosje omhoog gegaan, maar dat zal ook wel door de vogelpest komen.
en zoveel eieren gebruik ik toch niet, ik begin niet aan grote voerkampagnes met boilies, das mij te duur.
en als er geen eitjes in de winkel zijn hebben wij altijd zelf nog kippetjes
dus geen nood.
mvgr Richard
ik heb laatst bij de aldi 40 eitjes gehaald en er stonden nog zat doosjes, alleen de prijs is wel met 6 cent per doosje omhoog gegaan, maar dat zal ook wel door de vogelpest komen.
en zoveel eieren gebruik ik toch niet, ik begin niet aan grote voerkampagnes met boilies, das mij te duur.
en als er geen eitjes in de winkel zijn hebben wij altijd zelf nog kippetjes

mvgr Richard