Spotte gistermiddag al een groepje, en heb toen drijvende kattenbrokken plus Franse kattenbrokken gevoerd...had slechts een uurtje om te vissen en ving er vrij vlot eentje.
Vanmiddag terug gekeerd en toen lagen er zelfs meerdere, waaronder 1 hele grote en meerdere kleinere karpers...
Fanatiek zaten er meerdere te azen
Met enige geluk hapte er eentje toe...door het vele kroos, kon ik niet zien welke het was
Een behoorlijke heftige dril volgde, met veel spanning op de lijn vanwege enige opgepikte kroos
De dril voelde enigzins vreemd aan...er hing wel erg veel gewicht aan de andere kant van de lijn.
Twijfelde al enigzins of dit wel kon komen door het kroos...want zoveel was het nou ook weer niet
Als dat maar goed gaat met deze dunne lijn en fucking good CJW rod (tophengel Walter de Wit!)
Pas bij het scheppen bemerkte ik pas hoe groot deze karper was.
Nu had ik slechts mijn struinmatje bij me en niet mijn ksn onthaakmat, welke ik meestal toch wel bij me heb in de auto.
En dan zit ik ook nog eens op een betonnen kade...
Enige paniek was er wel, want ook mijn mobieltje had ik thuis laten liggen (had ik iemand kunnen sms'en voor het maken van wat foto's )
Eerst maar ff onthaken en ik breek de lijn met mijn tanden en onthaak de vis gemakkelijk in het water in mijn landingsnet.
Deze karper bleek helaas een behoorlijk lelijk frommelmondje te hebben.
Snel de weegspullen gepakt en secuur gewogen
De vis ging soepel richting de 18 1/2 kilo, besluit nietemin het gewicht naar beneden af te ronden op 36 pond ...wat voor mij een nieuw Nederlands PB betekent

Vooral aan de voorkant zit veel gewicht bij deze vis.

Dit keer moet zelfs ik ff juichen...

Een jongeman kwam langs en wilde wel foto's maken, ik twijfelde nog of ik dit zou doen
De vis even in de bewaarzak gedaan (shit...geen extra touw bij me) en snel de camera op een statief gezet en enige uitleg gegeven.
De passant dringend advies gegeven op de kop van de vis te richten en hierop scherp te stellen.
Had er alle vertrouwen in dat het goed zou komen..helaas zijn de foto's ver onder de maat en is er niet scherp gesteld op de vis.
En ik had nog wel alle fotografie tips van Bas in mijn kop gestampt, maar zo'n zware vis vasthouden en dan zelf fotograveren mbv de 10 seconden timer zag ik echt niet zitten (jaja...draadremote is helaas kapot

Een volgende keer toch maar proberen de rust te bewaren en er toch maar even een professional bij halen.
Maar goed, de vangst is er in ieder geval niet minder om..wat zeg ik!!
Moet er wel bij zeggen dat de vis niet zwaar oogt op de foto's, maar het is er echt eentje...
Moet toch echt leren in dergelijke gevallen meer de rust zien te bewaren om de vis eens op te meten, en de tijd te nemen voor het fotograveren.
De vis kan dan best even 10 minuutjes of zo in de bewaarzak.
Heb me in de loop der jaren aangeleerd om de vis vaak weer zo snel als mogelijk weer retour te zetten, meestal dan ook nog eens zonder te wegen.
Wordt namelijk altijd zo nerveus van omstanders om me heen ...
gr
Hans

Zag geen vangsten op datum met de penhengel voor augustus, vandaar hier maar geplaats

Ben blij...joepie!!!