Ik zoek een simpel maar goedwerkende rig voor op een
modderig bodem.Waar ik vis is het slib zo'n +- 10 cm namelijk..
Niet leuk vissen...
Iemand een ideetje?

Peter kuipers schreef:ja een goede oplossing als je niets wilt vangen
de chod rig (Terry Hearn) ook wel gewoon short stiff rig genoemd, met een lengte van 2 tot max 6 a 7cm.
Weet je zeker dat ie onder de modder ligt
Dit staat op carpweb.be
Peter kuipers schreef:ja een goede oplossing als je niets wilt vangen
de chod rig (Terry Hearn) ook wel gewoon short stiff rig genoemd, met een lengte van 2 tot max 6 a 7cm.
Dit staat op carpweb.be
Eus Molewijk schreef:Peter kuipers schreef:ja een goede oplossing als je niets wilt vangen
Dit staat op carpweb.be
Peter,
Beetje jammer zo'n opmerking.
Als je je eerst wat had verdiept in de materie had je gezien dat eze rig speciaal ontworpen is om in de prut te vissen.
Wat denk jij dat "chod" is?
Het gaat niet enkel om het stiff gedeelte, het is vooral de manier waarop deze bevestigd is.
Eus Molewijk schreef:Je staart je blijkbaar nog steeds blind op de lengte van het onderlijntje zelf.
Het gaat erom hoe dit vast zit aan de hoofdlijn, of aan de leadcore in dit geval.
Ik heb even een plaatje van Christian Finkelde gejat om een en ander te verduidelijken:
Ik hoop dat je nu begrijpt dat de lengte van het ondelijntje zelf niet terzake doet, je zou zelfs met een lijntje van enkel centimeters uit de voeten kunnen.
En wat anderen over zo'n rig denken, als je dat topic goed doorleest zie je dat iedereen die er een negatieve mening over heeft er nog nooit mee heeft gevist.
De andere kant kan ook, kijk hier maar eens wat Christian Finkelde er allemaal mee de kant op heeft geholpen:
http://www.carpgate.de/index.php?id=5,0,0,1,0,0
Onbekend maakt vaak onbemind of wat de boer niet kent eet ie niet.
Zelf heb ik er nog nooit mee gevist maar zou het absoluut niet schuwen 'm in te zetten indien nodig.
Eus Molewijk schreef:Sorry maar ook hier moet ik je tegenspreken, het laatse eindje is leadcore, dit zal niet zomaar bol gaan staan.