verwondingen van een vis.

Plaats reactie
Remco Oudhuyzen

29-07-2007 17:09

Afbeelding

zoals je op de foto ziet heeft deze vis een behoorlijke wond op zijn flank. ong 7cm is dit.

het was al dicht gegroeid en was dus niet meer open.

2 maanden geleden heb ik deze vis ook gevangen en toen had hij deze verwonding nog niet.

kan iemand aan de hand van de foto vertellen hoe oud deze wond kan zijn?
en of dit nog goed zal komen? of zal het altijd zo'n groot litteken blijven?

Gr. Remko
robert de jong

29-07-2007 17:13

Die karper heeft gewoon even tussen de takken geparkeerd zonder te kijken.

Wond is tussen de 2 maanden en 1 dag oud.

Ziet er niet echt uit als een fatale verwonding ofzo.

Zal wel een litteken worden.

Tering man toen ik die topic opende dacht ik van nou gaan we de darmen over de mat zien rollen :lol:
8)
Remco Oudhuyzen

29-07-2007 17:15

ik vermoed dat het van de paai zal zijn eind mei.
er zitten veel mosselen langs de kanten en tussen het riet. dus denk dat die er net te hard overheen is gegaan..

fataal is het niet. maar omdat het een beauty van een karper is vond ik die wond toch wel zeer jammer..

Gr. Remko
robert de jong

29-07-2007 17:20

Ach, gewoon positief bekijken.

Een karper met littekens, opgelopen door ruige seks, das pas een karper.

8)
8)
Freek Swaans

29-07-2007 17:26

Haha Robert... 8)

Nee deze vis zal waarschijnlijk ergens langs zijn
geschaafd. Of dit een litteken wordt weet ik niet
maar lelijk is het toch niet, vinden jullie wel?
Sam Bos

29-07-2007 17:36

volgens mij ook gewoon een schaaf plek mis wel van het paaien
Kenny Willems
Contacteer:

29-07-2007 18:59

Afbeelding

Is bij deze vis ook geweest snee was 10cm en 2 cm diep, ik dacht owjee zal wel niks meer worden, maar blijkt dat de natuur zich eigen duidelijk kan genezen zonder menselijke hulp.
Was ook door de paai gebeurt en toch prachtig genezen.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Kees Verheij

29-07-2007 19:05

Kijk maar eens op de rivierenrotary van een paar pagina's terug (zal zo rond pag. 98 zijn), daar staat pas een verwonding op van een spiegel van 29 pond die door een scheepsschroef o.i.d. geraakt is. Zelf ving ik die vis een maandje later, paar kilometer verderop en bleek dat het genezingsproces in gang was gezet, maar het zag er nog steeds luguber uit. De vis was echter wel een pondje afgevallen, maar knokte nog best aan de hengel.

Verder hebben we een bekende (rivier)vis van ons goed kunnen volgen in het genezingsproces, doordat hij enkele malen werd gevangen met telkens een paar maanden ertussen. Hij had twee beten van zeeprikken opgelopen, ovale bloederige plekken met een doorsnelde van zo'n 4 tot 5 cm. Deze werden steeds kleiner en genazen vanaf de rand naar binnen toe, waarbij er na een jaar alleen nog een zwart streepje zichtbaar was. Tijdens het genezingsproces viel de vis af van 28 naar 25 pond, maar was later weer gewoon 28. Dat terwijl het een oude vis en ex-dertiger betrof.

Kortom, dit schaafwondje schrik ik ook niet echt van en betekend voor zo'n vis ook weinig. Over een paar maanden en misschien al weken zie je daar waarschijnlijk niets meer van.

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Plaats reactie