Saone

Plaats reactie
joachim stelma
Contacteer:

29-07-2007 15:32

Beste Frankrijkvissers,

Een vriend en ik zaten eraan te denken om vanavond naar de Saone te gaan bij Pont de Vaux.

Ik heb gehoord dat hier een nachtviszone is waar je alleen vrij - za - zo mag nachtvissen.. Weet iemand hier wat meer over en of er andere nachtviszones in de buurt (of uit de buurt) zijn?

Ik heb wat ervaring op de Lot, is dit vergelijkbaar met de Saone? En hoe zit het met de begroeing in het water momenteel?

Graag wat info gevraagd van Saone vissers!!

Alvast bedankt,

Joachim
Aart Lokhorst

29-07-2007 21:46

Joachim, vanavond? Maar vooruit: bij Pont de Vaux is inderdaad een nachtviszone in de Saône (op de linkeroever vanaf PK 97.600 tot PK 98.800, is dus 1200 m lang) waar je alleen vanaf vrijdagavond t/m maandagmorgen 's nachts mag vissen. Niet zover daarvandaan is nog een nachtviszone bij Montmerle en twee nachtviszones bij Thoissey, maar allemaal vanaf vrijdagavond t/m maandagmorgen.
Ik weet niet waar jij op de Lot bent geweest maar gemiddeld genomen is de Saône in deze omgeving aardig breder en dieper dan de Lot. Je moet rekening houden dat nu de eerste 20-25 meter vanuit de oever aardig begroeid is met wier, is op zich geen probleem, vissen kun je het beste op het talud van de vaargeul en bij een aanbeet direct met de boot ernaar toe varen.
joachim stelma
Contacteer:

08-08-2007 15:01

Bedankt nog voor je reactie Aart! Klopt als een bus. Ik zat zelf al in Frankrijk maar ik kwam toevallig iemand daar tegen die je post had gelezen. 8)

We hebben aardig wat karpers weten te vangen, jammer genoeg geen grote jongens maar wel allemaal prachtige riviervissen.

Wij hadden weinig last van het wier. Vissers voor ons kennelijk wel want we hebben in een week tijd ongeveer 30 vislijnen met lood en al uit het wier gehaald.

Groeten Joachim
Plaats reactie