Hey Aart
Ik heb natuurlijk niet alles gevangen, maar wel een aantal........
heb er tijdens de hete zomerdagen ook zat zien drijven in die kom, een grote schub zo rond de 30 pond schat ik, lange vis trouwens.
Als je het mij vraagt denk ik dat er maximaal 15 karpers op zitten.
Wat ik heb zien zwemmen, eigen vangsten, en vangsten vrienden en wat ik heb zien zwemmen denk ik de helft zeker weten te kennen, zo'n 8 vissen dus.
Van die 8 zijn er 4 > 20 pond, en 4 minder dan 20 pond.
De topvis vind ik persoonlijk een spiegel van 28 pond, zwaarbeschubt!
Er zwemt een schubkarper van 25 pond
Er zwemt een lederkarper van 23 pond
Er zwemt een schubkarper van 22 pond, een korte dikke kogel. Master visje B)
De "kleinere" vissen vind ik persoonlijk uberlelijk, maybee paaifoutjes.
Heb er 1 gevangen die het postuur had van Quasimodo, maar ook wel 1 zonder oog en een halve staart. Vissen halen de 15 pond niet
Om het plaatje maar even compleet te maken:
Er zit aardig wat mooie grote zeelt op, en verder stikt het ook van de lappen van brasems! 20 mm'ers zijn iig zo weg daar
Mijns inziens is het bestand karper te mager voor de grootte en vooral diepte! Wat mij betreft knikker je er maar wat mooie spiegels in.......
Hieronder nog wat observaties / meningen van duikers:
http://www.duikerslog.nl/stekken/detail ... kid=markte
Let vooral op de monstersnoek, die een goeie maat van mij al eens gevangen heeft een jaar of 10 geleden op 1.12 bij 26 pond
"mijn vissen" ving ik daar zo'n 3-4 jaar geleden.
Mocht je meer informatiue willen over deze put meenik mij te herinneren dat Dick Spijker ( die hulg hogan met houthakkersblouse van Studiegroep!?) in de zojuist genoemde gay tijd samen met zijn vismaat achterin de hoek bij het hek gevist hebben en mooie vangsten hebben geboekt.......ook die leder dacht ik op 23......hoop niet dat dat "smoesjes" van ze waren om er zodoende ff lekker tussenuit te gaan