Heel veel topics gaan over koken en weken. Als je bij zoeken koken invult heb je een hoop hits. iedereen verteld over hoe hij zijn partikels kookt. Veel gaat over de lengte van het koken en weken. Hetzelfde geldt voor weken. Nou vroeg ik me vandaag hetvolgende af: Is langer beter? Is er een optimum? Kun je ook iets te lang weken?
Ik was namelijk bezig met mijn tijgernoten, die ik gisteren in de week heb gezet en morgen wilde koken (ik week altijd 48 uur), alleen morgen heb ik geen tijd. Heeft iemand hier informatie over? (en dan bedoel ik meer als alleen:ik "denk" dat het niet uitmaakt....)
grtz wim
Koken en weken... wederom:P
- richard huiveneers
maakt niet uit. ze zetten misschien wat meer uit. maar als ik kippengraan en mais week dan kan het zo 3 dagen erin zitten zonder dat het veranderd. wel word het water viezer maar dat kan je gewoon verschonen. ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
richard
richard
mijn droom is uitgekomen
-
als het water viezer wordt dan maakt het dus wel uit..... ik wil niet weten wat beter vangt ofzo... maar het water veranderd dus er gebeurt nog iets.... Wie meer info?
- Douwe Bijlsma
Als je net zo lang wilt weken dan dat er iets in of met het water gebeurd kom je nooit aan koken toe.
Partikels nemen maar tot zover water op en daarna niets meer op dat moment kun je gaan koken.
Je kunt aan de partikel wel zien wanneer dat is.
Partikels nemen maar tot zover water op en daarna niets meer op dat moment kun je gaan koken.
Je kunt aan de partikel wel zien wanneer dat is.
Vissen is een hobby, geen religie!