Olie wel of niet?

Plaats reactie
eumir teterissa

20-07-2007 19:36

Beste karpercollega's,

Ook in mijn zelfgemaakte boilie voeg ik zo nu en dan een scheut olie in mijn mix, omdat de hele meute het ook doet. Ik weet dat olie een verticale werking heeft, maar vroeg me dus af of olie daadwerkelijk de vangsten opschroeft, als wanneer je juist geen olie in je bol gebruikt.
Heb laatst ook met bollen gevist zonder olie, en merkte weinig verschil in de vangsten.

Ik kan me voorstellen dat als de meeste vissen tijdens de sessie op halfwater zwemmen de olie ervoor kan zorgen dat er een smaakspoor omhoog komt, en dit de vis kan lokken.pluspunt Klopt het dan ook als ik dan stel dat als de meeste karpers tijdens een sessie op de bodem vertoeven, het dan zonde zou zijn, een gedeelte van je uitlekkende smaak verloren gaat, want deze gaat omhoog door de olie, en daar zit veel minder karper. Terwijl als je geen olie zou gebruiken, al je uitlekkende smaakstoffen op de bodem houdt. minpunt?

Ik begrijp dat je verschillende olies hebt (zalm, zonnebloem,sardine, knoflook etc). En dat ze wat aan de smaak kunnen toevoegen, maar misschien ook juist niet...? Je boil kan zonder olie misschien al lekker smaken. min/pluspunt Er zijn olieen zoals omega3, dat het in iedergeval wel goed is voor de gezondheid van de vis. pluspunt

Verder zullen de meeste olieen gaan stollen bij 10 graden of lager. minpunt
Olie zou wel weer beter draaien. pluspunt

Ik vraag me naar aanleiding van bovenstaande nu eigenlijk af of olie in de meeste situaties nou echt een meerwaarde heeft of niet?

Hoe denken jullie hierover?
Plaats reactie