kemp-/maïsboilies

Plaats reactie
jo lodewyckx

09-07-2007 18:53

Beste kapervissers,

Ik ben hier als nieuweling al goed onthaald en heb hier al heel wat bruikbare tips gevonden. Ook werd ik op mijn voorgaande vragen al goed geholpen.

Zoals het een goede karpervisser betaamt, zou ik ook graag aan de slag gaan om zelf boilies te maken.

Ik heb de zoekfunctie hier al gebruikt en heb al heel wat bruikbaars gevonden. Na wat zoektochten op google, ben ik ook tot de conclusie gekomen dat kemp vrij vaak wordt vergeten en volgens sommige toch echt ook wel een geliefkoosd voer is voor de karper.

Daarom had ik graag kempboilies gemaakt maar heb er niet echt een recept voor gevonden (tenzij ik er heb over gekeken).

Ik speelde met het idee om de kemp eerst te roosteren in een pan of een klein oventje (liefst buiten want het zou naar het schijnt nogal geurig zijn? :D ) en daarna malen.

Dan heb ik alvast men gemalen kemp. Misschien geen slecht idee om dit ook nog aan te lengen met gemalen maïs? .

Ik dacht dat gemalen mais ook een redelijk bindende eigenschap had?

Zoals ik hier meermaals heb gelezen; 4 eitjes per 500gr mengeling.

Zouden deze 3 ingrediënten reeds volstaan of hoort er volgens jullie nog wat bij?

alvast dank bij voorbaat.

groetjes,

Jo

p.s.

Als het weer wat meezit dit weekend, ga ik ze alvast testen en zal ik zeker een (foto-)verslag uitbrangen. :D
Gerrit Hees

09-07-2007 19:50

inplaats van je mais zelf te malen ( wat een *** karwei is) kan je beter maismeel kopen, dat kan je halen in de supermarkt
Peter kuipers

09-07-2007 21:33

Maismeel kost geen fluit.

Je zou hem zo kunnen maken

200 gram tarwemeel
200 gram maismeel
100 gram kemp

heel simpel recept rolt goed en hard redelijk uit.

succes

ps tarwemeel kost 1€ de kilo
maismeel kost 1,50 de kilo
gewoon te vinden in de supermarkt
vr gr peter
Kenny Willems
Contacteer:

10-07-2007 01:34

Ik zal wel eens wat neer gooien hier...

Als eerste kemp hoef je niet zelf te roosteren is zo tekoop per 900grams verpakking.

Nu eens recept (kost echt niet veel)

200gr LT Vismeel (LT is vaak goedkoper als normaale vismeel info hier te vinden op het board)
200gr Polenta bloem
200gr Maismeel
300gr Tarwemeel
50gr CeDe Eivoer (normaale eivoer kan ook)
50gr Kemp gemalen en roosted
Dit is je basis.

Nu extra's

60mil ketjap manis
40mil Vis ollie

Als je dit maakt, kun je mij echt nooit vertellen dat je niks gevangen hebt
Want heb hiet mee het hele voorjaar gevist.

Ps: tip.. Maak altijd meer mix aan dan dat je eieren hebt, want 1 kilo totaale mix kan bijna nooit 10 eieren zijn want 10x maat M eieren kom je te kort.
10x L eieren kan weer net teveel zijn..
Zorg er dus altijd voor dat meer dan voldoende mix hebt staan.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Peter kuipers

10-07-2007 13:25

Mooi mixje kenny bedankt zal hem zeker eens proberen.
vr gr peter
Plaats reactie