Boiliespuitkop

Plaats reactie
Lode Hermans

02-03-2003 15:27

Ik heb mij vandaag 2 van die koppen aangeschaft voor op een boiliespuit, maar hoe moet je deze op de juiste dm snijden, meer bepaald 18 mm.
gr lode
Willem Barnas

02-03-2003 15:53

Lode,

Stanleymesje d'r bij en eerst even te klein afsnijden (veel te klein). Nu pak je een schuifmaat en snij en meet je net zo lang totdat de tuit op 16mm. (binnenmaat) zit. Je moet 'm namelijk niet op exact 18mm. afsnijden, want doordat je de worsten met hoge druk spuit, zetten ze -als ze de spuit hebben verlaten- nog iets uit. Je zit dan met te grote worsten op je tafel en die rollen open......

Hou het dus in eerste instantie op 16mm., zeker als je met een wat zachter deeg op basis van vogelvoer en lichte melen werkt. Taai vismeeldeeg zet minder uit en dan kun je de tuit op 17 mm. afsnijden.

Je kunt trouwens beter de tuit op 15 mm. afsnijden en 'm AFSCHUREN (op een vlakke ondergrond) tot 16 a 17 mm. Nou, succes d'rmee!

WB
Bob van Biemen
Contacteer:

03-03-2003 00:30

Wat ik persoonlijk doe is het volgende.

Omdat bijna elke mix anders is voor wat betreft dat ij kan uitzetten zodra hij uit de spuit komt, pak ik een nieuwe tuit en snij hem veel te klein af.
Hierna gaat de mix in de spuit en ik spuit ongeveer 10 cm worst. Deze rol ik met de plank en kijk hoe ze worden.

Te klein, 1 mm verder naar het begin afsnijden en gewoon weer 10 cm worst spuiten. Rollen en kijk hoe hij nu is.

Herhaal dit tot de boillie perfect rond is en zet een nummer op de tuit zodat je weet bij welke diameter plank hij hoort en bij welke mix(en) hij geschikt is.

Met perfectionistische groet, Bob
Plaats reactie