Ik heb vorige week een klein probleempje gehad met mijn rig, wat ik nog niet eerder heb gehad. En nu las ik de volgende topic:
http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=39162
en dacht bij mezelf laat ik dat dus ook even vragen.
Ik heb hetzelfde probleem gehad als die topicstarter. Ik ben vorige week op mijn thuiswater (nachtvisverbod) tot uur of 12 blijven zitten, wat ik hier altijd doe vanwege de toptijd in de schemering/donker. Nu dit seizoen, na een aantal aanpassingen en nieuwe rigs (combirig Green Hornet Xstiff, en rekker-rig), kan je hier altijd wel een mooi visje of 3 verwachten in een avond. Maar hier doet zich het volgende probleem dus voor. Ik heb met de combirig al vaker vis uit dit water gehaald (zelfs mn PR van 26 pond van dit jaar), aangezien ik deze eigenlijk nog steeds aan het testen ben samen met de rekker rig.
Nu kreeg ik afgelope weekend met mijn splinternieuwe zelfgedraaide knikkers, 3 runs (echt volle mooie runs) en schoten ze er bij het oppakken van de hengel al af (1/3 runs) en bij het contact maken met de vis na een paar seconde (2/3 runs).
Hier stond ik wel van te kijken want ik dacht net dat ik nu mijn rig geperfectioneerd had, en daarom dacht ik dat het de rekker rig zou zijn waar ik de loze (heb ik al vaker rare aanbeten op gehad in testperiode) runs op kreeg. En ik heb eigenlijk zowieso nooit zoiets gehad, alleen met de rekker-rig, die ondertussen wel perfect werkt....
De vis en de rig liet mij dus zeer gefrustreerd achter, en zorgde er zelfs voor dat ik op een doordeweekse dag nog een uur langer bleef zitten dan normaal. Om vervolgens nog een vis op de strawberry icecream van Dynamite Baits en op de rekker rig te vangen :S:S en niet meer op de combi rig....
Ik zou jullie dus willen vragen ofdat jullie weten wat er mis ging, want ik ben het vertrouwen dus weer een stuk kwijt in de rig.
Hier volgt een foto van de combirig met:
-PB Green Hornet Xstiff,
-doorzichtige krimpkous PB, met in de krimpkous een stuk Rigidity stiff van Fox 15 lb
-haak komt bijna overeen met G-Carp Super maar is thuismerk van DB Hengelsport Helmond (vlijmscherp!!)
-knoop aan wartel is de driekamerknoop omgeven door stukje krimp
-klein stukje lood in het midden van de onderlijn (niet op foto)

Laat alsjeblieft even weten wat ik misschien fout doe? Ik ga vanavond eens proberen te vissen met een langere hair (zie eerder genoemd topic, link staat in het begin van mn bericht), kijken of dat verschil maakt.
M.v.g. Rob Rijkers