Bedankt voor de leuke reacties
Beste Tom
Even over die tijd dat ik geen beet verwacht.
De targetvissers hier zullen beamen dat voor het vangen van 1 bepaalde vis heel veel info nodig is. Je moet als het ware in de huid van die vis kruipen. Dat betekent dat je ook het water moet leren kennen.
Uit eerdere ervaringen op dit water kwam duidelijk naar voren dat op een grotere voerplek de "aanlooptijd" gewoon langer was.
Zoals ik ergens anders al eens opgepent heb is ieder water anders. Op dit water is de vis gewoon wat langzamer. Bij die 2 Kg boilies gingen ook de nodige pellets het water in. Dat gekoppeld aan het “overal in de sector voeren” (is maar klein in dit geval), en dus ook tussen takken en in riet, liet mij tot deze conclusie komen.
Geen wetten van meden en perzen
Op een ander water dat ik bevist heb, kreeg ik op een voerplek van ruim 1 Ha met daarop 6-8 Kg voer binnen 2 uur een beet....
Het is de info, samen met je eigen ervaringen, de populatie, en de aasgewoontes van de vis die je tot dat soort "conclusies" leid.
En dan nog zit je er soms naast
Had ik dan achter de stokken moeten blijven zitten? Dan was deze beleving voor mij veel minder geweest. De mensen hebben deze beleving gemaakt tot wat hij voor mij is, en de vist speelt in dit geval voor mij een ondergeschikte rol(raar maar waar). Zij zijn voor mij dit verhaal, de magie, de beleving...... Achteraf is de vis “bijzaak” geworden. Waarvoor ik die mensen ook eeuwig dankbaar ben.
Met vriendelijke groet
Roger Feijen