in mijn speurtocht naar het optimale instant-dressuur doorbrekende superaas ben ik nu met iets ''nieuws'' aan het experimenteren.
Ik heb al veel afgezocht, maar ik kan (ook via google) niks vinden over deze techniek.
Wat heb ik gedaan?
Ik heb een panty afgeknipt. Ik heb hier een knoop ingelegd. Hier heb ik een flinke dot tubifex gedaan. En de andere kant ook dicht geknoopt.
Dan krijg je een bolletje tubifex in een panty. Dat lijkt me duidelijk.

Die tubifex die zijn wel zo klein dat die door de panty aan alle kanten naar buiten komt.
Nu heb je dus, onder water een zicht dat volgens mij zelfs de meest gehaaide karper niet kan laten liggen. Want een zwaaiend bolletje met tubifex ter grootte van een boilie, dat moet toch wel vis op leveren zou je zeggen.
De panty trek je gewoon door de haak heen.
Hoe kom ik op dit idee?
Ik zat te zoeken en toen kwam ik een artikel tegen over het vissen op steur.
En daar vissen ze met zalmeitjes, ook aangeboden in een panty. De steur heeft daar geen problemen mee, en slurpt zo'n bol zo naar binnen.
Nu mijn vraag: wat denken jullie van deze techniek?
Zou dit moeten lukken? of trapt een karper hier niet in? Ik heb er al mee gevist, maar omdat ik sowieso in een vervelende blankperiode zit begin ik nu te twijfelen of dat dit wel zinvol is.
ik heb er al wel een hele vracht brasem mee kunnen vangen, dus dat geeft me toch wel een beetje hoop.
(als het niet helemaal duidelijk is wat ik bedoel dan kan ik wat foto's maken, ook onderwater. Ik heb namelijk ook een aquarium, en daar heb ik ''testbolletjes'' ingegooid, en ik moet zeggen, het ziet er echt super goed uit, alleen of de karper daar ook zo over denkt......)