Hallo, ik heb even de volgende vraag
mischien kan iemand het uitleggen ik begrijp er helemaal geen jota meer van.
Het volgende ik zit met mijn familie en kennissen op de camping van Nieuwkoop ,
dus wil ik een jaarvergunning halen om met 2 hengels te kunnen vissen.
Bij mijn vraag of ik weer een Vispas moest aanschaffen keek de man mij raar aan.
Hij zei dat de vispas op de Nieuwkoopse plassen helemaal niet nodig is ook op de vergunning staat dat de vispas niet nodig is.
En ik maar denken dat de Vispas een officieele document is/was, zoals de kleine visakte van vroeger.
Ondanks dat ik hem wel heb ,vraag ik mij dan toch af of het dan afgedwongen kan worden als het geen echt document blijkt te zijn
met niet begrijpende groet
Henk
vispas Nieuwkoop?
Henk,
Om te mogen vissen heb je ten alle tijden schriftelijk toestemming nodig van de visrechthebbende. Is die persoon of vereniging niet aangesloten bij een federatie en daardoor ook niet bij Sportvisserij Nederland klopt het inderdaad dat je geen vispas nodig heb.
Groet,
Peter
Om te mogen vissen heb je ten alle tijden schriftelijk toestemming nodig van de visrechthebbende. Is die persoon of vereniging niet aangesloten bij een federatie en daardoor ook niet bij Sportvisserij Nederland klopt het inderdaad dat je geen vispas nodig heb.
Groet,
Peter
- Frank bosman
Henk,
In de Visserijwet die is gewijzigd op 1-1-2007 is de naam (vis)vergunning veranderd in schriftelijke toestemming. Om te mogen vissen heb je dus een schriftelijke toestemming nodig van de visrechthebbende.
Voor verenigingen die zijn aangesloten bij Sportvisserij Nederland is dat de VISpas. Verenigingen of particulieren die niet zijn aangesloten bij Sportvisserij Nederland kunnen een schriftelijke toestemming uitgeven. Deze heeft net zoveel rechtsgeldigheid als de VISpas.
Een aantal verenigingen, die niet zijn aangesloten bij Sportvisserij Nederland, geven een schriftelijke toestemming uit waarin ze de voorwaarde opnemen dat men OOK een VISpas in het bezit moet hebben. In zoverre kunnen verenigingen/particulieren het afdwingen.
In de Visserijwet die is gewijzigd op 1-1-2007 is de naam (vis)vergunning veranderd in schriftelijke toestemming. Om te mogen vissen heb je dus een schriftelijke toestemming nodig van de visrechthebbende.
Voor verenigingen die zijn aangesloten bij Sportvisserij Nederland is dat de VISpas. Verenigingen of particulieren die niet zijn aangesloten bij Sportvisserij Nederland kunnen een schriftelijke toestemming uitgeven. Deze heeft net zoveel rechtsgeldigheid als de VISpas.
Een aantal verenigingen, die niet zijn aangesloten bij Sportvisserij Nederland, geven een schriftelijke toestemming uit waarin ze de voorwaarde opnemen dat men OOK een VISpas in het bezit moet hebben. In zoverre kunnen verenigingen/particulieren het afdwingen.
beetje bij beetje
- Henk Janssen
Heren
Bedankt voor de uitleg, dat betekend dat prive wateren(bijvoorbeeld Beekse Bergen,plashuis, familie-eigendom) dus zijn vrijgesteld van de vispas
mits dit in een schriftelijke verklaring is vastgelegd.
groet Henk
Bedankt voor de uitleg, dat betekend dat prive wateren(bijvoorbeeld Beekse Bergen,plashuis, familie-eigendom) dus zijn vrijgesteld van de vispas
mits dit in een schriftelijke verklaring is vastgelegd.
groet Henk
- Frank bosman
Henk,
Op die wateren is de parkeigenaar de visrechthebbende, deze is niet aangesloten bij Sportvisserij Nederland. Misschien zijn er uitzonderingen maar dat durf ik niet te zeggen.
Op die wateren heb je aan een schriftelijke toestemming van de parkeigenaar genoeg, zij zijn hier visrechthebbende en bepalen wie er mogen vissen.
Op die wateren is de parkeigenaar de visrechthebbende, deze is niet aangesloten bij Sportvisserij Nederland. Misschien zijn er uitzonderingen maar dat durf ik niet te zeggen.
Op die wateren heb je aan een schriftelijke toestemming van de parkeigenaar genoeg, zij zijn hier visrechthebbende en bepalen wie er mogen vissen.
beetje bij beetje
Frank bosman schreef:Henk,
Bij controle door boa’s of politie is het ontbreken van de vispas tijdens een controle op een water waar men dergelijke eisen stelt geen rede om een pv te geven.
Is een erg vreemd eis, om bij Ajax een wedstrijd te mogen bezoeken heb ik toch ook geen seizoen kaart van PSV nodig.

Peter
-
Klopt Henk gewoon de nieuwkoopse verguning ophalen, bij rijnbeek die kan je wel het een en ander vertellen.
pb me anders maar
gr Sander.
pb me anders maar
gr Sander.
- Henk Janssen
Hallo Sander,
ik heb de vergunning al gehaald , maar ik had zo mijn vragen.
Vis jij ook op nieuwkoop , ik ga het dit jaar proberen in de buurt van de zuidplas.
Mooi stukje water daar , vooral in het begin achter de vaart naar de sluis.
Heb al het 1 en ander gezien
groet Henk
ik heb de vergunning al gehaald , maar ik had zo mijn vragen.
Vis jij ook op nieuwkoop , ik ga het dit jaar proberen in de buurt van de zuidplas.
Mooi stukje water daar , vooral in het begin achter de vaart naar de sluis.
Heb al het 1 en ander gezien

groet Henk
-
je heb een pb 

- Frank bosman
Ja klopt Pj Otte, het is zeker vreemd maar ik ken voorbeelden in de buurt.
beetje bij beetje