Hallo kenners,
Ik heb een vraag over een stukje kanaal vlak bij Oude Sluis en Schagerbrug.
Mijn schoonouders verblijven in het voorseizoen op een boerencamping nabij Oude Sluis. Nu is het voor mij vrouw en dochterje natuurlijk heerlijk vertoeven op deze camping alleen ben ik zelf niet zo´n type dat graag tussen de schapen en paarden loopt. Ik gooi liever een hengeltje uit.
Nou zag ik een mooi kanaal lopen nabij de kruising Oude Sluis en Schagerbrug. Kan iemand mij iets vertellen over dit water. Betreft dit het Noord-Hollands kanaal nog of heet dit anders. Ik ben er zelf van overtuigd dat er karper zit want ik zie altijd tenten staan nabij de haven van Schagen. Volgens mij is dit het zelfde water. Ik zou graag willen weten of ik mag vissen nabij de brug en hoe de bodem gesteldheid is. (hard of modder). Alle tips zijn welkom....
groetjes Taco
Schagerbrug
- taco van vuuren
Je bent nooit te oud om te leren !!
-
- Contacteer:
Hallo
Kanaal Schagen-stolpen heb je het over.
Zit behoorlijk wat karper hoor. meest tussen 8 en 20 pond.
Zoek het talud op of tegen meerpalen of bruggen aan.
bodem is over het algemeen hard.
Nachtvissen mag in de daarvoor bestemde maanden.
Groeten Mart
Kanaal Schagen-stolpen heb je het over.
Zit behoorlijk wat karper hoor. meest tussen 8 en 20 pond.
Zoek het talud op of tegen meerpalen of bruggen aan.
bodem is over het algemeen hard.
Nachtvissen mag in de daarvoor bestemde maanden.
Groeten Mart
Er is meer dan alleen maar vissen.
http://www.martscarpsite.com
http://www.martscarpsite.com
Een kanaal tussen schagerbrug en oudesluis? Je bedoelt dus de splitsing van het Noord-Hollands kanaal (stolpen kanaal) nabij schagerbrug. Dit heet de "grote sloot". Het stolpen kanaal wat doorloopt naar schagen gaat over in het Kolhorne kanaal.
Als je leuk wilt vangen en lekker bezig wilt zijn, voer met partikels dan blijf je scheppen. Wil je wat minder vangen en wat groter ga met wat grotere boillies. Zo intressant is het stuk niet, er liggen in de buurt veel leukere wateren... Dat bij de haven is idd nog steeds het stolpenkanaal. Er word hier idd wel eens gevist met tenten, maar je hoeft geen echte kanjers te verwachten. De bodem is vrij modderig en zacht. Houd er wel rekening mee dat je op die parkeerplaats daar liever niet wil staan met je tent... autoweg, vrije parkeerplaatst, bosjes =>
als je echt wat meer info wil pb maar.
Gr
Alex Poot
Als je leuk wilt vangen en lekker bezig wilt zijn, voer met partikels dan blijf je scheppen. Wil je wat minder vangen en wat groter ga met wat grotere boillies. Zo intressant is het stuk niet, er liggen in de buurt veel leukere wateren... Dat bij de haven is idd nog steeds het stolpenkanaal. Er word hier idd wel eens gevist met tenten, maar je hoeft geen echte kanjers te verwachten. De bodem is vrij modderig en zacht. Houd er wel rekening mee dat je op die parkeerplaats daar liever niet wil staan met je tent... autoweg, vrije parkeerplaatst, bosjes =>

als je echt wat meer info wil pb maar.
Gr
Alex Poot