om je voertje zo lang mogelijk goed te houden, zul je ff naar een supermarkt moeten. ff vragen of ze de emmers waaruit ze salade halen willen bewaren voor je. Deze emmers sluiten net zo goed af als tubberware. Er word immers voedsel in bewaart wat voor mensen moet voldoen. En daar zijn heel wat regeltjes voor. Ik werk zelf bij een supermarkt dus kon ze zo mee nemen. Heb ze echter ook wel afgegeven aan een klant;) tevens karpervisser in het dorp hier. Ze geven ze zo weg, als ze er een vergoeding voor willen moeten ze ze lekker houden. Emmers worden normaal gesproken na het legen zo in de container geknikkerd.
en wat betreft die kano tonnetjes.. die witte tonnetjes met rode deksels, ik heb er zelf ook 1 gehad. Mijn voertje was hierin naar 1 week al goed aan het stinken. tevens ze zijn ook niet gemaakt om voedsel in te bewaren.
Van de week trof ik nog een emmer (salade emmer) aan, waarvan ik dacht dat hij leeg was. Ik maakte hem open en er zaten nog tijgernoten met een dikke slijmlaag in. Deze zijn minimaal van vorig jaar september, de laatste x dat ik een lading tijgernoten gemaakt had. Noten waren nog helemaal goed en 'stonken' ook niet. Kan er zo mee gaan vissen.
Als je je voer er in bewaart zorg dan wel dat je het op een donkere plek bewaart/weg zet. Zo optimaliseer je de omstandigheden binnen in de emmer. De emmer met noten die ik dus aantrof stond ook helemaal achter in de schuur achter me visspullen onder op me andere 1000000 (

) emmers .
ff langs de supermarkt dus.
groete