Wacht even Kees,
Jij verstaat onder 'attractors' de flavours die je aan de mix/eieren toevoegt?
Ik vatte dat op als 'dip', en niet als flavour ( ik gebruik gewoon het woord smaakstof of flavour daarvoor )
Als je het als dip opvat heb ik gelijk, als je het als flavour opvat heb jij gelijk.
Hoe dan ook, ik neem aan dat jij met vloeibare attractors vist.
Met attractors in vaste vorm, bereik ik een heel ander effect.
Ik gebruik veel smaaktstoffen in vaste vorm, die een vrij groffe structuur hebben.
Ik heb dus zeker baat bij een langere droogtijd. De dip die erin trekt ( die inderdaad niet erg stroperig is ) lost een deel van de korreltjes op. De smaak van de attractor komt dus in het water, wanneer de dip uitwasemt ook extra vrij. Wanneer ik lang droog en niet dip, wordt dit effect ook bereikt door het water dat de boilie opneemt.
Hierbij probeer ik echter wel een gulden middenweg te vinden;
Dusdanig drogen dat de dip goed opgenomen wordt, maar toch niet zó droog dat de boilie vrij snel vol loopt met water. daarom zijn mijn boilies ook vrij hard, zodat de uitwseming van de opgelosde deeltje vrij lang door kan gaan.
wel grappig om te lezen dat stuk, want ik heb om heel eelrijk te zijn, vrij weinig ervaring met voelibare (synthetische) flavours.
De uitwaseming van vaste geurstoffen is naar mijn mening veel beter te controleren en na te gaan. Of het zo is weet ik niet, ik kan me er in ieder geval meer bij voorstellen...
En ja, ik let wel op de tijd. Ik probeer de laatste tijd eerder te gaan slapen, maar toen ik dat stukje las moest ik die vraag gewoon even posten, anders ben ik hem de volgende ochtend toch weer vergeten
Ik heb dus een uitzondering voor je gemaakt... haha
Met vaste groet,
Sjoerd