Klopt jongen meloen is iemand anders, ik dacht dat ik toch wel iets meer intelligentie heb als Meneer van Duijn.

Met vriendelijke groet,
Joep
Op 2003-02-03 11:52, schreef Klaas van den Herik:
Betaalwateren? Nee, tenzij…
Betaalwateren voorzien in een bepaalde behoefte. Dat kan ik, maar ook een ander niet ontkennen. Er zijn betaalwatereigenaren, die nergens voor terugdeinzen, ook niet te ontkennen. Sterker: er zijn erbij die er nog trots op zijn ook.
Er zijn echter ook eigenaren/beheerders, die hun best doen een zo’n goed mogelijk beheer te voeren.
Nu ben ik zelf van nature positief, mijn glas is altijd halfvol. Daarom ga ik van meestal van het goede van de mens uit. Zo maar b-wateren neersabelen en b-watervissers veroordelen, zie ik niet zo zitten. Middels voorlichting moet er m.i. meer te bereiken zijn.
Voor mij dus nee, tenzij er aan een een aantal randvoorwaarden voldaan wordt. De belangrijkste is denk ik wel dat het water niet afgedumpt wordt met grote karpers, waarvan de afkomst dubieus is.
B- wateren zijn m.i. niet tegen te gaan. Misschien is het aan de vissers om aan te geven, waaraan een b-water moet voldoen, wil het een goed b-water zijn? Oftewel gaarne verneem ik van jullie de randvoorwaarden waaraan een b-water minimaal zou moeten voldoen.
Zal zelf beginnen:
1) Als er op een water 30 mogelijke stekken, per week/maand 10 stekken vrijhouden. Zodat de aanwezige vis nog ergens rust kan vinden. Ook zullen de stekken dan minder snel aan stekdressuur onderhevig zijn.
MVG
Klaas
Op 2003-02-03 18:01, schreef John Kalishoek:
Wel denk ik (en dat roep ik al vaker) dat we diezelfde standpunten nu eens moeten hanteren om onze eigen wateren tegen het licht te houden en dan zijn er behoorlijk wat dressuuurwateren (overbevist dus de vis geen rust) die dan ook andere regelgeving behoeven...